Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

Så var det färdigplanerat.....

Av Malin - 19 januari 2014 17:12

Gäller det bara att få det gjort, handlar om något så spännande som gardiner & duk till köket + lite lampflytt. Har i köket en cerise matta med fjärilar i grått/vitt i ena hörnet & har nu bestämt mig för en snygg gardin i grått & en grå spetsduk. I hallen har jag en kristallkrona som jag fått av min kära moster & den ska flyttas till köket då de som är lite längre ofta går in i den där den hänger nu   


Annars har jag som vanligt haft en väldigt lugn helg, har ju varit så kallt att det inte gått att ta några längre prommisar då Wilma lätt fryser + att hon vägrar bära täcke. Så bara att anpassa prommisarna när det är kallt. Man märker då det varit kallt i flera dagar att hon har en j-a överskottsenergi, det visar sig på att hon "testar" mig & dessutom tag en av mina skinnhandskar att bita på igår när Mari kom på besök. Wilma som snart är 4.5 år & ALDRIG bitit på mina saker tidigare. Jag hoppas att det snart blir varmare så hon får komma ut på sina längre promenader & dessutom får springa av sig ordentligt.


Idag så sa jag "nä Malin, nu j-ar får det vara nog"... Syftade på min vikt, jisses vad jag gått upp sedan mamma åkte in på lasarettet & av sorgen efter henne. Jag har redan i helgen ätit nyttigare & i morgon ska jag åter börja följa 5:2 & räkna kalorier. Nu får det verkligen vara nog. Läste att en bra fettförbrännare var att gå i trappor 15 min i sträck så det ska jag göra, har dock lagt in en annons om någon har en step up bräda som ligger & dammar så kan jag gå hemma & grannarna slipper idiotförklara mig ha ha ha... Pilatesbollen åker också fram & sedan ska jag även göra en del övningar. Jag har i flera veckor sagt att jag ska börja men aldrig liksom kommit igång men idag kändes det som att jag fått nog så nu är jag på rätt väg. En lättare, sundare Bitterfitta ska formas   


Efter denna lilla uppdatering ska jag nu fortsätta se hästhoppning, fortsatt fin söndagkväll tillönskas Er alla   


Tjillevippen


     

Duken & gardinerna + lampan som ska flyttas till köket

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards