Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under juni 2014

Av Malin - 20 juni 2014 18:40

Så har jag just tagit en dusch, njuter i min ensamhet eller ensamhet, har ju faktiskt Wilma men hon ligger i sovrummet. Natten som var sov jag knappt, vaknade 2.30 av värk i nacken & huvudvärk, fick ta tabletter i 2 omgångar innan det gav med sig men då var klockan 5.30 så det var lika bra att stiga upp. Knasade mig ut med Wilma & sedan bakade jag en midsommartårta som jag igår kom på att jag skulle ge min moster. Så när även min far vaknat startade vi våran utflykt för att plocka midsommarblommor så som han & mamma gjorde var midsommarafton.

Stannade till hos min moster & halva tårtan gick på en liten stund då många kikade in hos henne & fick en bit, fikar ju inte själv men de tyckte att den var riktigt god så dert var lyckat.



Efter så åkte vi till min farbror med fru för ett besök, åh vad Wilma tyckte att det var spännande med fåren & lammen ha ha ha... Gick ner till Torneå Älven men jädrar vad kallt det var, alldeles kall om händerna så kanske man ska ta fram vantarna nu för det här kan knappast kallas för sommarväder. Hos mon morbror blev det diskussion om bland annat pedofiler, homosexuella & folk som kramar eller håller om dem de just lärt känna ha ha ha


     


Efteråt åkte vi mot Kukkolaforsen, där må jag säga att det var fullt med husbilar/husvagnar & i stugorna verkade det också vara fullt. Tog några bilder & sedan fortsatte vi våran jakt på blommor, där äntligen längs en grusväg hittade vi smörbollar. Vilka svåra blommor att få tag på må jag säga men vi lyckades, måste vara svårt att hitta sju sorters blommor för dem som vill drömma om sin tilltänka för många sorter ser man inte mer.


     


När vi kom hem åkte vi till kyrkogården för att ställa midsommarbuketter vid stenen. Stötte på min äldsta bror där då han var ute & cyklade med en av hundarna. De har middag i eftermiddag men jag tackade nej då jag har så förbaskat ont i knäet, kände för att ta någon tablett & bara lägga mig för att vila benet. Nåja, vi träffas väl i morgon nere på kolonilotten då vi ska grilla så jag hoppas att regnet håller sig borta då men det får gärna regna i natt för min skull.



Nä ni ska jag fortsätta njuta av midsommarafton på mitt eget sätt & inte börja knarra på fejjan som en del gör om huuuur ensamna de är & att ingen bjudit in dem. Det blir vad man gör det till & man kan inte förvänta sig att andra ska ordna allt åt en, själv njuter jag he he he...

Så slutligen.... Trevlig Midsommar till er alla som kikat förbi idag, ät, drick, dansa & må bra.


Tjillevippen



Av Malin - 15 juni 2014 20:21

Jag vill be er som sist komenterade min blogg i lördags, såg idag att jag råkats lägga in inlägget 2 gånger & räknade ut var era komentarer var & raderade det andra.... Fel fel fel av mig så nu är era komentarer raderade   Det var inte alls min mening, hoppas att ni kan förlåta mig.


Kramar från Malin


 



Av Malin - 15 juni 2014 19:40

Så var den äntligen här... Efter jag & min far varit & handlat i går skulle vi åka förbi mammas grav för att vattna så att gräset på den växer & då äntligen hade de kommit från Finland för att montera stenen. Det blev så fint & stenen blänkte som en spegel, även om hon varit borta sedan 3:e december så känns det nu så defenitivt när man ser namnet på stenen. Samtidigt är det skönt att graven är klar för allas våran skull & att det inte bara står ett träkors med hennes namn. Kära mamma saknar dig så, minnena är många & saknaden enormt stor.


 


Helgen har annars varit bra, suttit på balkongen någon timme var dag för att sola, så skönt när den väl är framme men nog skulle det väl kunna få vara klarblå himmel hela dagen för när solen går i moln känner man att det inte är så varmt än & speciellt om det blåser. Såg även idag att de snart är klar med bron över till Vassholmen, skönt att bara kunna gå över till denna härliga holme & inte behöva vänta på färjan som man gjorde tidigare. Det händer lite i lilla Kalix i alla fall.


 


I går kväll kom Mari över så vi hann med att spela några set yatzy medan vi surrade om det ena än det andra. Bjöd henne på en liten drink där jag blandade Absolut Mango, frysta mangobitar & fruktsoda. Smakade riktigt fräscht men jag måste testa mer för att få den där riktiga sommardrinken. Alltid kul när hon kikar över & vi får ventilera lite. Kom överens om att vi i sommar måste ta oss ut på puben någon kväll, vi är ju knappt ut numera... Vet inte om det är på grund av att man är bekväm eller att man helt enkelt inte har lust men kan ju kanske bli roligt att bara sitta ner, ta ett glas & surra med folk. Är ju många hemvändare om sommaren.


 


I juli månad ska vi ha någon form av kusinträff på min mammas sida men jag har inte anmält mig, vet inte varför men känner inte alls för att fara dit. Två av mina bröder & pappa ska i alla fall dit men jag känner inte alls för att stå & prata med folk som annars aldrig pratar med mig förutom när de beklagade sorgen vid mammas bortgång. Sedan nyfikar man sig på facebook & när man besöker min moster börjar man fråga vad som hänt med mig som umgås med kriminella... Eeeehhhhh.... Kriminella? Jag är supporter ja men att stå & kalla alla mina vänner på facebook för kriminella är lite magstarkt. Dessutom ska man inte kasta ur sig saker utan att ha klara bevis för något anser jag.

Och undrar man vad som pågår i mitt liv så är det väl bara att fråga mig då vi är vänner där eller?

Så nej, kusinträff får vara för min del, stannar hellre hemma med Wilma som jag vet är lojal & sann i det hon gör.


       

Min älskade Wilma   


Nä nu ska jag ta mig en prommis med hjärtat mitt, om hon vill lämna sängen där hon verkar må väldigt bra.

Önskar er alla som orkat läsa en fortsatt fin söndagkväll, i morgon är det måndag, bara att ladda för den.


Tjillevippen


Sommaren är här, håll igen munnen  



Av Malin - 14 juni 2014 07:24

Igår hade jag precis skrivit färdigt så hängde sig datorn & började ladda om, allt jag skrivit försvann givetvis så jag blev så otroligt förbannad att jag stängde ner hela skiten i stället för att göra ett nytt försök att blogga men nu är jag här igen. Har varit lat sista tiden eller ska man säga att jag har haft skrivtorka, vilket som så känns det som att jag inte har haft något att skriva om helt enkelt.

Förra lördagen skulle min älskling kommit men ödet ville annat & moder natur ställde till det ordentligt för honom så nu får vi vänta lite till innan han kommer. Vissa saker kan man helt enkelt inte rå på, tur att vi kan ringa & chatta i alla fall.


Snart får jag dela en Coke Zero med min älskling 


Äntligen har solen hittat tillbaka, inte direkt någon värme när jag var ut innan kl 6 med Wilma, blott +8 men det ska nog värmas på till lunchtid så att jag kan pressa lite på balkongen för att underhålla den lilla färg jag fick på semestern. Eller ska jag vara ärlig, jag är dubbelt så brun nu än vad jag var efter en vecka i Turkiet ha ha ha...

Har fått i ordning min balkong & tänk vad en matta & lite blommor kan göra, på en gång känns det mycket mer hemtrevligt & man trivs att sitta där. Har även införskaffat ett yatzy så jag & Mari kan sitta & spela när hon hälsar på, får vi lite utlandskänsla då vi där alltid drog en yatzy när vi satt på balkongen.

Har även hjälpt min far med att plantera på hans kolonilott så snart kommer det att blomstra av alla de olika färger där, kommer verkligen att bli kanonfint. Har bara kvar att köpa svartöga som han ville ha, sedan är allt klart.


     

Lite bilder från min balkong


Måste säga att varje år blir man lika stum av naturens skönhet när det grönskar & blommar, det är verkligen grönt och vackert här i norr & att bo så nära älven som man gör är kanon då det finns en strandpromenad som följer den.

I början av veckan klagade man över värmen men ska vi verkligen göra det? Ibland betalar vi ju faktiskt många sköna tusenlappar för att åka dit det är mycket varmare så varför klaga när vi har det hemma & dessutom gratis. Kanske handlar om att här hemma måste man städa & jobba men på semestern gör man inte många knop.


     

Lite bilder jag tagit från kolonilotten & längs älven


Jo, jag råkade igår se att Specsavers åter har sin tävling "årets glasögonbärare" i gång, denna gången kan man vinna en resa till Tanznia där man ska dela ut glasögon till de mindre myckligt lottade plus en photos shoot för en större damtidning. Så alla ni som läser & dessutom har glasögon, gå in på facebook & sök på Specsavers Sverige där ni blir lotsade vidare till tävlingen. Ta chansenm, det gjorde jag 2011 & vann 4 par glasögon & en resa till Paris.


Nu ska jag ta tummen ur röven & göra lite nytta innan jag ska inta balkongen för att sola så jag önskar er alla en fortsatt fin helg, nkut av sommaren & vad den har att erbjuda.


Tjillevippen


   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards