Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under juli 2015

Av Malin - 26 juli 2015 20:44

Vad ska man säga, min älskling kom till Luleå, ca 8 mil bort, åkte in på akuten & fick flygas hem för operation. Yeeehhhh.... Nå, huvudsaken att han blir frisk så får vi ses då.

Själv har jag idag tillbringat 6 tim på akuten idag då jag revbenen smärtar. Blev även lungröntgen & datortomografi.


Så två älskande ligger på vart håll & mår urk... Vi blir testade men vår tid kommer.


Tjillevippen

Av Malin - 19 juli 2015 11:29

Så skulle min M starta i går kväll, han kom så långt som bara någon mil innan han stod med punktering på hojen.... Hur otur kan man ha, de kom & fixade däcket åt honom med skum men innan det var klart var timmen sen, ca 4 i morse så nu ligger han på hotell i Boliden. Ja ja, inte mycket vi kan göra men när han kommer ska vi boka fram hemresan så att vi får lite tid tillsammans.

Min sömn är inte mycket att hurra över senaste veckan & det märks mycket när jag är ut men även hemma. SOm när jag var & handlade på en butik & skulle betala med ICA kortet, sedan när rätt kort var i stod jag bara & drömde till biträdet bad om koden... Är du trött frågade hon.... Nääää, märks det?

I fredagskväll skulle jag sätta ett par sockor i tvättkorgen men var hamnade de... I toalettstolen... Malin måste få sova men förhoppningsvis kan inget mer hända nu så jag får sova gott i natt vid hans sida.


Nu ska jag vila lite i alla fall innan jag ska ta en dans med dammsugare, ta en treo grogg också då huvudet inte är vad det borde... Ha en fortsatt fin söndag alla där ute.


Tjillevippen

Av Malin - 18 juli 2015 16:16

Väntar fortfarande på M... Med sin adhd så tog han ett beslut på Arlanda, att köpa en billig hoj & köra till mig... Kunde gått men han skulle tänkt på skadorna han har i axlar/skuldror & rygg... Så nu sitter han sedan i onsdags fast i Skellefteå på campingen, fick i förrgår en spruta på akuten & igår skrev de ut starka tabletter som gör honom trött & dåsig.

Om ni visste hur mycket tårar jag fällt de sista dagarna, han är så nära men ändå så jävla långt borta....


Tjillevippen


Av Malin - 14 juli 2015 14:29

Nu har jag typ väntat sedan i lördags på min man men tjorvat med flygen & när han äntligen skulle åka från Arlanda i morse så försov han sig.... Så nu väntar vi på att han ska få åka i eftermiddag, nu ska jag ha 100% koll på bussar & allt så jag vet att han kommer hit. Han sitter & pimplar kaffe på Arlanda för att vara pigg, skojade med honom & sa att jag ska ringa flygplats service & be någon följa honom till planet & se till att han sitter & är fastspänd. Man kan ju göra det med ensamma barn så varför inte med vuxna?

Kommer vara gråhårig innan han är här hos mig.....


 

Annars så är det toppenväder här, Wilma ligger på balkongen & solar medan jag ligger på soffan. Har så ont i knäet idag, tagit tabletter & smort in det med voltaren så hoppas att det ska ge med sig.

EN stor eloge för Mari som ställde upp idag & körde till flyget för att hämta en M som fortfarande låg och sov på Arlanda. Hon var ändå glad & sa att hon har ju i alla fall fått mazariner, när jag ville betala för att hon körde så sa hon nämligen att hon hellre tar mazariner så 50 st har hon fått... Plus en calzone med kyckling/pesto & en celsius som vi köpte i Persön på vägen hem ha ha ha.... Bra betalning.


Jobbigt att bara sitta hemma & vänta, skulle gärna vilja hjälpa på plats så att han tog sig hit snabbast möjligast. Men denna gången får jag acceptera att jag måste släppa kontrollen.... Och ni tror att jag kan det? Njaaa...


Ha nu en fortsatt fin dag som ni kan ha & hoppas att solen skiner även hos er


Tjillevippen


Avslutar med en liten scen från min favoritfilm Sällskapsresan


Av Malin - 12 juli 2015 08:55

Semestertider men var är sommaren? Kommer i håg förra sommaren när jag spenderade nästan varje dag i juli i solstolen, fick vi för denna sommar också då? För årets sommar är inte någon höjdare hittills måste jag säga men man får ju gjort lite inomhus då. Men jag har ändå fått i ordning balkongen så där kan man sitta & mysa bara värmen behagar komma snart, vill ju hinna sitta där lite...


   


Har semester sedan i måndags, känns behövligt måste jag säga. Nåja, kommer ju att få långledigt från 1 september då kommunen inte får nyanställa & då inte heller får förlänga mitt kontrakt som löper ut sista augusti.

Då ska jag jobba med att ta hand om mig själv, ska dels börja på något som heter "Artros Skola" vilket anordnas av lasarettet. Innan ska man på 2 besök hos sjukgymnasten & jag har mitt första 18 aug, hoppas att de kan hjälpa mig lite. Vet dock inte om man kan göra något åt "glappet" under knäskålen som är för stort, kom från att jag förra året gick med knäskålen ur led & inte uppsökte läkare så det har helat fel. Behöver jag säga att jag har knäproblem?   


Jag ska också ta tag i körkortet... Kan kännas på tiden & det passar ju bra när jag blir utan jobb att läsa på dagtid & då ta en intensivkurs & inte dra ut på det. Då kan det gå som när jag började som 18:åring.... Åkte i stället till Spanien i några veckor så att lämpen gick ut & sedan struntade jag i det. Men nu ska det bli gjort har jag tänkt.


 


Så vad har jag gjort min första semestervecka.... Inte så mycket som jag skulle ha behövt den första delen men sedan i torsdags desto mer eftersom min älskling skulle kommit i går kväll. Dessvärre var det något problem så när han kom till incheckningen fanns han inte inbokad fast han står med biljetten han skrivit ut i handen... Nu kommer han sent måndag kväll & blir 1,5 vecka så vi kommr äntligen få lite tid för varandra.

I maj frågade han om jag ville förlova mig & jag sa "ja, varför inte"... Datum fick han bestämma så det blev den 4 juli, med andra ord innan han kommer ha ha ha... Ringarna ska vi köpa nu när han kommer. Vi gör inte mycket traditionellt men varför ska man alltid göra som alla andra. Vi kör vårat race helt enkelt & vad är det som säger att det är sämre, finns ju de som förlovar sig efter flera år & ändå håller det inte.

För tusan, jag närmar mig de 50 & har just kommit på att jag ska sluta tänka för mycket när det gäller vissa saker utan tuta & köra, bättre att man testar än att man framöver ska sitta & fundera vad man missat.

LEV LIVET ALLA DAMER DÄR UTE I MIN ÅLDER, VI BLIR INTE YNGRE & VI LEVER BARA EN GÅNG!!!!!


 

Distansförhållande fungerar om man är inställd på det

 


Så i går kväll började jag laga mat för att förbereda lite, köttfärssåsen gick bra men när jag skulle göra Adana Kebab så sket det sig..... Jag hade tydligen för kallt i kylskåpet så alla ägg hade fryst sönder så nu blir det en tur till affären idag så jag kan göra spetten klart & frysa in dem, behändigt att bara ta ut & grilla sedan. Ska även förbereda till renskavsgratäng & kanske baka lite om jag hinner. Har ju lovat min väninna som ställer upp & kör mig till flyget för att hämta M att baka mazariner åt henne.En bra deal, får hon något hon gillar & jag tycker ju om att baka mazariner. Länge sedna jag bakat om jag ska vara ärlig men det är väl att jag varit så trött i huvudet var kväll efter jobbet så det har inte blivit gjort.

Ja just, jag bakade ju en lite annorlunda tårta till midsommar... Botten på digestivekex, karameliserad mjölk ovan, spritsade sedan dajmgrädde & toppade med en massa jordgubbar. Smakade inte själv men den var tydligen god.


 

Årets midsommar tårta

 


Jordgubbar ja, finns det något godare än våra jordgubbar här i norr... De är såååå söta & goda att bara äta som de är, utan grädde, glass & socker... Bästa godiset om sommaren, brukar åka ut till Ytterbyn & handla av Börjes jordgubbar & ska till veckan ringa & höra om de har några så att jag kan åka dit & köpa lite till en tårta.


 


Var just med i en undersökning på Amelia om smycken & hur ofta man handlar smycken åt sig själv. Jag handlar inte så ofta dyra smycken men tycker att det är rätt roligt med bijoutterier.

Klockor gillar jag & älskar Michael Kors, har en i roséguld & skulle gärna vilja köpa en till men de är ju så otroligt dyra. Hittade nu en sida som heter www.girly.nu där de har superfina klockor till billiga priser så därifrån beställde jag en. Känns onödigt att betala över 3000:- för en klocka som färgmässigt inte håller i sig så den här blir nog bra.


Köpt på www.girly.nu

 

 


Nä nu ska jag få lite gjort här hemma & ska försöka ta mig ut för att handla ägg & lite ingredienser så att jag kan bara mazariner åt min väninna.

Hoppas att nu värmen kommer snart & att ni alla får njuta av sommaren & allt den har att ge.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards