Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 4 maj 2016

Ansvaret när man köper djur

Av Malin - 4 maj 2016 07:24

Det här är något som gör mig fly förbannad, när folk skaffar sig djur utan att tänka framåt. Det jag mest kommit i kontakt med är då hundar eftersom jag varit med i en del "omplaceringsgrupper" på Facebook men blivit utesluten när jag tagit upp detta. Vilket då får mig att fundera på hur seriösa admin i dessa grupper är.

Många blir nog sura över det jag nu tar upp men det visar ju bara att man då tillhör den gruppen utan ansvar.


Varför jag just i dag kommer på att skriva om detta är för att en av mina kontakter från USA har en hund som är otroligt dålig & i morse skrev hon att hon fick mata den & att den knappt kunde svälja. Ska man då kalla sig själv djurvän??? Samtidigt har hon startat en fond för att kunna bekosta hundens avlivning/kremering då hon inte har råd till detta.


Tillbaka till dessa omplaceringsgrupper & detta sker garanterat överallt, man söker en billig hund för att "jag har inte ekonomi att köpa en dyr".... Jaha, men är en hund en engångskostnad???

Kanske att man skulle ta & tänka längre än näsan räcker, dels ska denna fyrbenta vän som inte annat vill än att bli älskad äta VARJE dag, det kommer veterinärkostnader vilket för oss till att man bör ha en bra försäkring för det kan bli dyra historier om hunden insjuknar. Och delar du upp det en försäkring kostar om man slår ut den på 12 månader så är det inte mycket, årsförsäkringen för min Wilma kostar drygt 1300:-.


 


Ja ja.... Nu har jag fått sagt mitt om detta ämne som river upp en massa känslor hos mig.


Till dagen då... Klockan är vällan inte så mycket men jag känner mig rätt pigg, har varit ut med Wilma tidigare, diskat & fått i mig frukost. Hade tänkt ta & städa sovrummet idag, putsa lite fönster & börja småpyssla på balkongen. Men det får bli efter jag varit & handlat, gillar att handla på förmiddagen då det är mindre folk på affärerna & det inte är kö i kassan.

Jag tycker nämligen inte om när det är mycket folk på affärerna, tror det kan ha att göra med att jag varit med om en konkursutförsäljning där folk var som tokiga. Så julruschen är inget för mig ha ha ha...


Nu ligger Wilma & snarkar på sängen & jag tror att jag ska ta mig en dusch & piffa till mig lite så att jag är representativ när jag ska ut. Konstigt att vilken frisyr jag än har ser jag ut som ett skatbo på morgonen, inte som i TV-serierna där man vaknar finkammad eller med håret färdigrullat & sminket på plats.


Hoppas nu att ni alla får en riktigt fin dag & ta hand om era fyrfota vänner   


Tjillevippen


          


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards