Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 8 maj 2016

Bland annat Hotellfrulle & Absolutely Fabulous The Movie

Av Malin - 8 maj 2016 14:53

Såg att det äntligen gjorts en film om de underbara fabulous damerna Patsy & Edina, den måste jag bara se... Har alltid älskat den serien & bär jag ser den ligger jag & fullkomligt gapskrattar oavsett om jag är ensam.

Någon mer som ska se den?   Här är trailern....



Så till det som jag länge funderat på... Hotellfrulle... Alla som övernattar på hotell är saliga över att de ska äta hotellfrulle på morgonen men vad är så speciellt med den? Visst det finns mer än när man är hemma men jisses är väl bara att handla hem det man vill ha. Det jag ser är i stället att många fullkomligt vräker på tallriken allt möjligt för att det ingår & lämnar hälften som sedan kastas. Jag tar i regel 1-2 smörgåsar (beroende på storlek) med pålägg, ett ägg, yoghurt med müsli & juice. Förstår liksom inte vitsen med att vräka på bara för att.

Likadant är det när man åker på kryssning & man har buffé, då kan folk ta 2-3 tallrikar med olika rätter & jag betvivlar starkt att de kommer att äta upp det då man även har 1-2 assietter med dessert.

På båtarna har vi dessutom en viss tid under sommaren en nationalitet som åker Stockholm-Helsingfors som verkligen är fräcka... Nämner inte vilken nationalitet det berör men de som åkt då vet... Dessa människor armbågar sig fram i kön, roffar åt sig, både på tallrik & i handväskor så att det mesta tar slut fort. Det är så otroligt hemskt att se dem bete sig som svältande djur på savannen som river & sliter i ett as. Och att man inte tänker på att alla andra som står i kön faktiskt också har betalt för buffén.

Ja ja, det var lite tankar kring buffé & hotellfrulle ha ha ha...


   

Till vänster min hotellfrulle i Paris & till höger på Helsingforsbåten

 

Så tillbaka till verkligheten idag... Tvättning av kläder pågår, lika roligt varje gång... Not men det är skönt när det är över i alla fall. Har i morse varit med min far till hans hemby Sangis på marknad, inte mycket att se dock. Samma gamla klädförsäljare, bröd, skor, hantverk, godis & kraffs. Men min far vill gärna dit varje gång det är för att kanske träffa någon han känner & för att komma ut lite & jag ställer upp.

Vi har bara en mamma & pappa & det gäller att ta vara på den tiden vi har med varandra för när man minst anar det tar det slut. På onsdag ska jag åka med honom när han ska & se på hjälpmedel hem för hörsel & syn, tog ledigt även om det försvinner pengar men det är viktigt att han får rätt hjälpmedel hem för att underlätta.

Nä, nu ska jag ta & skura badrummet & dammsuga lite. De ska in i alla lägenheter i morgon eftersom kommunen tydligen haft problem med smutsiga avloppsrör... Har aldrig hört talas om det men ok. Jag är ju sån att jag då vill ha representativt där de ska arbeta & under diskhon ta bort allt så att de kommer åt. Annars så lämnas allt som skiten ifrån arselet när de är klara.

 

Ja ja, vet ni vad jag har för mig idag, som att det nu var något spännande ha ha ha.... Ha en fortsatt fin söndag alla där ute.

 

Tjillevippen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards