Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 6 juli 2016

Av Malin - 6 juli 2016 16:52

Just satt mig vid datorn efter mitt första mål mat idag... Jag veeeeet at man ska äta oftare men sista dagarna har jag inte haft någon direkt matlust. Nu blev det en ugnsstekt kycklingklubba, lite potatismos & grönsaker.. Visst smakade det bra men jag skulle nog ha klarat mig utan förutom att jag får så otrolig huvudvärk när jag inte äter.


I morgon så ska jag börja planera för lite mat när Irene kommer på besök i några dagar på lördag, idag ska jag dock lögga laxen att grava. Har lovat henne en god laxsmörgås när hon kommer, min morbror var snäll & gav mig en bit lax som han själv fiskat i Torneåälven så det blir lokalproducerad som nu är så modernt att säga ha ha ha....

Ska även överraska henne med en jordgubbstårta efter lördagens middag, lär bli mycket över men jag får helt enkelt bjuda in pappa också, det är han väl värd.


Igår hade jag ett hiskeligt projekt, något jag gör två gånger om året & som varje gång är lika tråkigt/jobbigt men där jag är lika nöjd var gång det är gjort... Tvättat soffan, såååå otroligt tråkigt detta är att göra men skönt när den är ren & fräsch. Tog även & dammsög alla tavlor i vardagsrummet & i kväll har jag tänkt dammtorka bokhyllan & alla prydnader i den vilket inte alls är roligt men också ett måste. Skulle man ha mindre saker i den skulle det vara lättare att hålla dammfritt men det är ju så roligt att ha lite minnen.



Så från en städning till en annan, har blockerat ännu en kokko på facebook... Tror att jag i ett tidigare inlägg skrev om min f.d makes otrohet mot sin nuvarande fru & att hans kk kontaktat mig. Jag trodde det skulle vara slut med hennes meddelanden efter hon skickade ett meddelande om att hon blockerat honom överallt men icke.  Jag kommer ihåg att jag efter första meddelandet från henne frågade hur hon fått fatt i mig. Det hade hon tydligen luskat fram på internet så hon måste ha gjort ett bra jobb eftersom jag efter skiljsmässan tog tillbaka mitt flicknamn.

Efter ett tag orkade jag inte svara henne, läste bara meddelandena & gick vidare, har liksom inte förstått varför hon utsett mig till någon jäkla bästa vän. Tror hon verkligen i sitt lilla huvud att jag, bara för att vi är skilda, har lust att prata med hans prassel bakom fruns rygg... Skulle INTE tro det. En gång var det jag som satt hemma som en j-a idiot medan han "spelade poker", "spelade fotboll" eller "hälsade på någon släkting"....

Pga detta kunde jag igår inte ignorera utan gav svar på tal... Kanske inte det trevligaste svaret men jag hoppas att budskapet gick hem & efter jag sett att hon läst det blockerade jag henne.

Här kan ni läsa de 3 sista meddelandena hon skickade, namnen har jag dock dolt även om jag hellst av allt i världen skulle vilja hänga ut båda två.



Jag är i alla fall väldigt glad att jag är av med honom & i stället har träffat världens bästa man (för mig) som uppskattar mig & är emot otrohet lika mycket som mig. Idag är det internationella kyssdagen så jag vill skicka honom den största kyssen av alla & säga JAG ÄLSKAR DIG MORTEN!!!!!



Spring nu iväg & kyss någon som ni älskar över allt annat, behöver ju inte vara en käresta men ett barn, en förälder eller helt enkelt en god vän som ni är tacksam över.


Tjillevippen   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards