Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 16 juli 2016

Så tragiskt

Av Malin - 16 juli 2016 17:40

Jag blir alltid så berörd när folk går bort & speciellt när det är unga människor med hela livet framför sig. I natt kraschade nämligen 2 killar i en singelolycka med hoj & båda två omkom. Garanterat en massa spekulationer hur olyckan gått till men oavsett så kommer de ju inte tillbaka & kvar lämnas de anhöriga med frågan varför.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/tva-man-fran-norrbotten-dog-i-olyckan


När Morten ska ut & köra längre, oavsett det är med hoj, bil eller lastbil så ber jag honom köra försiktigt. Ändå vet jag att han håller hastigheten & kör försiktigt men man vet ju aldrig vem man möter längs vägarna. Men det sitter lite i ryggraden att be honom löra försiktigt ändå.


Min näst äldsta bror var med om en frontalkrock på 90-talet & jag kommer ihåg känslan när mina föräldrar ringde, hur overkligt det kändes & hur fort livet kan vända. Nu klarade ju han sig efter några operationer medan chauffören av den andra bilen omkom men utgången kunde ju ha varit annan.

Se till att uppskatta & ta hand om era nära & kära för när man minst anar kan det ske något som sliter dem bort.


Bilen till höger var min brors 


Nog om detta men det är i alla fall en liten påminnelse om att vi inte är odödliga. Från det ena till det andra så hade jag igår besök av två härliga tjejer som jag lärt känna genom mitt senaste jobb. Blev Köttfärssås a la Malin med penne pasta & efter det balkonghäng med glass. Var ett tag sedan vi sågs så det var jättetrevligt & de är båda så otroligt härliga så min energi fick fyllas på lite.

I kväll någon gång kommer Mari hem från sin tripp till Borås så då hoppas jag att det är fint väder så vi kan ta en yatzykväll på balkongen & på torsdag bir det tut bingo i Risön, hoppas dra in lite pengar då det inte är fett på kontot he he he...

På måndag ska jag också åka till Nyborg för att köpa jordgubbar, gudars så jag har längtat efter dessa lokala, söta jordgubbar. Förstör dem inte med socker, grädde eller glass utan äter dem naturella för då smakar de som godast, önskar att alla hade en Börje på sin ort för hans jordgubbar är absolut de godaste jag smakat. Så ni som åker förbi Kalix gör ett besök hos honom & köp det godaste av godis man kan tänka sig.


 

Och nu något som retat gallfeber på mig 3 dagar denna veckan.... Trimmers!!!!! Jag tycker att man skulle införa en enda dag i veckan när folk får använda detta sattyg som låter så j-a illa... Onsdag började det med att jag inte fick lugn & ro på balkongen när jag skulle sola då de klippte på gården bredvid.... Torsdag kom de ÅTER på samma område & för att inte tala om fredag när de började innan kl 8 på morgonen så att man fick vakna till detta oljud..... Öööööö öööööö ööööö ööööööööö, det är detta j-a ojämna gasande som driver mig till vansinne.... Jag kan lyssna till hojar & underbara jänkare som mullrar & det om något får det att pirra i hela kroppen.... MEN TRIMMERS!!!!!!! Gaaaaahhhhhhhhh de gör mig vansinnig.


Nä nu jagar jag upp mig igen ha ha ha.... Bättre att jag går & diskar.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards