Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 25 april 2017

Tuesday blues

Av Malin - 25 april 2017 10:31

Så var tisdagen snart över, har suttit och slutfört rapporten på engelska som ska lämnas in i morgon, hittills går det faktiskt bra och jag hoppas att det fortsätter så.

I morgon ska jag även träffa en dam från ABF om en praktikplats på 50%, var ju i kontakt med dem i höstas men då kunde de inte ta emot mig eftersom de hade fått så lite pengar och fick avsluta en massa kurser. Men nu kanske....


Idag efter kursen ska jag hem till en gammal kollega som sadlat om & startat eget där hon syr tex kuddar och väskor. Jag har en ca 25 år gammal ryggsäck som jag aldrig använt just för att den är ryggsäck så den ska hon få trolla om så att det blir en axelväska. Fullkomligt älskar tyger på den & kommer nog bli en one of a kind väska som ingen annan har. 



I fredags hade jag min tjej som, som jag kallar henne, på besök. Vi hade trevligt, åt lite gottigott och såg på Lets Dance med ett halvt öga. "Min tjej" är en helt underbar tjej som jag är kontaktperson åt, känns som att vi klickar jättebra även om vi är olika och har en åldersskillnad. Känns kul att kunna hjälpa någon och det är ju samtidigt väldigt trevligt.

På lördag kommer 3 ungdommar från mitt gamla jobb över, vi har bestämt oss för att ses sista helgen varje månad. Då lagar vi lite mat, spelar yatzy och surrar. Är också jätteroligt och det blir onekligen en hel del skratt.


Taco är en återkommande rätt när vi ses på lördagarna    

 

Har även vunnit lite igen efter sist jag var in, inga stora saker men ett förkläde, en mugg & 3 st gele nagellack. Förklädet ska lilla prinessan få, muggen blir åt älsklingen & nagellacken... Ja de var inte min typ av färg så antingen ska jag lotta ut dem eller sälja dem.

 

   

 

Sitter och tittar ut genom fönstret på kursen, solen skiner just nu och det kan behövas efter all snö som föll igår. Nu vill vi ha sommar och sol eller åtminstone en ordentlig vår till att börja med. 

Man blir liiite sotis när man ser bilder från söder med gröna gräsmattor och vårblommor medan vi här fortfarande kan åka ut på isen med skidor eller skoter. Ska ändå hämta ut min allergimedicin så jag är redo denna vår.

 

 

Nä nu ska jag göra lite nytta innan det är dags att gå för dagen, ska direkt efter för ryggsäcken på förvandling och efter det på ICA för att hämta mina nya Saucony träningsskor då mina kära Nike Air Max gått sönder wwwhhhhaaaaa....... Köpte dem ju i höstas men i Stockholm råkades jag trampa på något vasst så luften hålls inte i sulan, känns riktigt surt att inte kunna använda dem.

 

Ja ja thats life for now, hoppas att ni alla får en fortsatt fin dag.

 

Tjillevippen 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards