Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 9 maj 2017

På praktik

Av Malin - 9 maj 2017 11:31

Så är jag på praktisk sedan i går, mycket att läsa och sätta sig in i men det går bra även om man ibland får läsa om någon gång innan jag förstår hur de menar. Det känns i alla fall väldigt bra och alla är vänliga.

I morgon blir jag dock borta, då ska jag lämna in den sista uppgiften i engelskan och även göra de 2 sista nationella proven så det lär ta någon timme.

Torsdag blir jag också borta eftersom jag i förra veckan fick mail från ett ställe där jag sökt sommarjobb, trodde att det var tillsatt då jag sökte det redan i februari men inte har hört av dem sedan dess. Givetvis är det andra sökande men jag hoppas att några i alla fall tröttnat på att vänta och har ordnat andra sommarjobb så att jag kan få detta som kund assistent på hjälpmedelsenheten. Något helt nytt för mig men jag tror att det kan vara väldigt roligt.


I helgen som var har jag bata tagit det lugnt, fredagkvällen kom min brukare över på skvaller och mys ha ha ha... Det är alltid lika roligt när hon kommer för vi har så mycket att prata om och ventilera.

Lördagen gick i slappnandets tecken och det var faktiskt riktigt skönt för på söndagen väntade tvättstugan och jag bakade också 55 mazariner som jag lovat min väninna att göra åt henne. Bakning är som terapi för mig och sedan jag kunde unna mig att köpa en modern assistent så går det mycket lättare än med min 27 år gamla elvisp.


Nä nu ska jag fortsätta läsa på men ni som orkar kika in och läsa är i alla fall uppdaterade vad som händer i mitt lilla liv. Ha nu en riktigt fin dag.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards