Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 21 juni 2017

När minnet sviktar

Av Malin - 21 juni 2017 09:13

God morgon alla glada men även mindre glada för vi är nog många vi med dessvärre. Mitt humör är dämpat och jag är inte den glada Malin jag brukar vara som skämtar och försöker hålla uppe humöret på andra som mår dåligt och det är klart, hur skulle jag orka det när jag inte ens orkar hålla upp mitt eget humör. Mn väninna sa det i söndags när vi pratades vid på telefonen att hon märker att jag är en helt annan person men hon förstår mig till 100%. Hon har ju själv en hjärntumör, crohns och nu har det även visat sig att hon på 80-talet blev smittad med hepatit c vid en blodtranfusion. Så hon om någon vet hur det är att må dåligt och att stänga in sig i sin lilla bubbla när man liksom inte orkar mera.


Igår när jag satt och såg 112 på liv och död så åt jag samtidigt middag. Under en paus gick jag in i köket och diskade upp tallriken och besticken. När jag kom tillbaka till tv:n så kom jag inte ihåg vad jag hade suttit och sett, fick se i tablån för att se vad det var jag skulle fortsätta att se.

Det är så otroligt frustrerande att glömma saker, i och för sig inte viktiga saker men små saker. Sedan tappar jag mycket vanliga ord när jag ska prata, kan dem ofta på engelska men inte på svenska, det är så otroligt frustrerande.

Märker att jag efter samtal med vänner också glömmer mycket av samtalet så när min väninna igår frågade om en serie så visste jag att jag hade sett den men kunde ändå inte komma ihåg just det hon sa.

Läsa böcker går ändå bra, jag behöver inte läsa om och kommer ihåg vad som hänt nästa gång jag ska fortsätta.

Hur som, det är så JÄKLA frustrerande när man inte kommer ihåg saker, hur små de än må vara.


Jag tvingade ju mig förra veckan att följa med min väninna när hon skulle till Haparanda för att handla, ville hellst fortsätta sova men tvingade mig. Efter så var jag så slut att jag fick sova i 2 timmar för att orka göra middag vid kl 19 på kvällen. Direkt jag gör något så är jag helt färdig efteråt.

Vi har bokat in lite i sommar för att jag ska komma ut bland folk igen, bla bilbingo och det jag gillar så mycket.... Bilutställning och cruising i Haparanda i juli månad... Så roligt att ha lite att se fram emot även om jag vet att när det närmar sig kommer jag att vilja dra mig ur men det ska jag INTE göra. Jag måste tvinga mig till att leva helt enkelt.


I morse innan praktiken hämtade jag ett paket med lite kläder jag beställt, allt svart givetvis för jag är ju damen i svart som hellre piffar upp det hela med skor/smycken/väskor i färg. Blir roligt att prova när jag kommer hem, hoppas nu att de passar för jag har ärligt inte en aning längre om vad jag har för storlek.

Min moster var så snäll att hon satte in lite pengar så nu har jag äntligtn kunnat beställa mig ett par nya Birkenstock för de gamla ser ut som att jag kört hoj och släpat fötterna hi hi hi... Jisses vad de gått upp i pris, sist jag köpte låg de kring 700 och nu 900.... Ändå är det birkoflor, köper man med läder så blir de ca 500 dyrare.

Passade även på att köpa en ny BH, ska nu testa en utan båge för när man har tung byst (i-kupa) så slutar det alltid med att bågen knäcks efter ett tag. Hoppas att denna blir bra så jag kan köpa fler.


Onsdag i dag och i kväll är det sista avsnittet av Broadchurch, blir intressant att se vem våldtäcksmannen är, så många som är misstänksamma... Så i kväll blir det lite TV och mys med Wilma.


Nu ska jag fortsätta med mitt här på praktikplatsen men önskar er alla en fortsatt fin dag.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards