Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 24 juli 2017

Ny vecka, nya ..... Vad brukar man säga?

Av Malin - 24 juli 2017 09:11

Ja jag har helt glömt bort detta, nya ........ Någon som kan fylla i detta? :) Mitt minne är ju inte vad det brukar vara och jag glömmer bort sådant som ta mig tusan är innött i huvudet annars. Pratade med min moster i förra veckan, när min far frågade vad vi hade pratat om kunde jag absolut inte komma ihåg vad det var... Bara att vi pratat om 2 tv serier som vi följer. Det är så otroligt frustrerande att inte komma ihåg saker, kanske obetydliga ibland men ändå så otroligt frustrerande.


Och att inte ha ork, att ständigt vara trött... I morse vaknade jag kl 6, pigg och det kändes som att detta skulle komma att bli en toppendag med massa ork... Mmmm.... Ork till att koka ägg, rosta en macka och äta... Sedan var jag trött igen och fick tvinga mig att diska bort det lilla och släpa mig in i duschen där jag länge stod och vilade mot väggen för att jag knappt orkade stå.


Jag vet inte hur man ska förklara detta för någon som aldrig varit i denna situation, att vilja så otroligt mycket men inte orka. Och denna skräck jag har fått för att vara bland folk... JAG???? Jag som alltid jobbat inom service och har varit världens mest sociala människa, hur f-n har jag hamnat här? Jag och min far hade i lördags varit till mammas grav och han ville ta en "raggar runda" i stan för att se om det var mycket folk. Den känslan som sköljde över mig när vi svängde in på huvudgatan var hemsk, blev nästan kallsvetting och ville bara glida ner på sätet för att ingen skulle se mig. Jag vill komma ur detta NU... Det är skitjobbigt, och hjärnan går i full fart 24 tim/dygn...


Att sedan förklara för vänner som ännu inte fått veta hur jag mår... Ringde en barndomsvän som jag som vuxen även haft mycket roligt med, rest och festat...

-Hej, tänkte om du vill ha främmande? :)

-Nej... Bla bla bla bla bla.... En förklaring om hur jag mår och varför jag inte orkar med främmande.

Jag har inte haft besök på snart 2 månader, det är inte att jag vill dra mig undan vännerna men jag orkar helt enkelt inte och skäms för att jag inte heller orkar städa som jag gjort tidigare. Jag har ju nu fått i ordning ett schema för att försöka få ordning på mina rutiner igen. Hoppas att detta snart kommer att fungera till 100% men det kräver ju mycket av mig och jag ska verkligen göra mitt bästa.


Nä, nu ska jag försöka ta tag i engelskan, blir bara detta ämne jsut nu då studievägledaren tyckte att jag inte just nu skulle lägga til fler ämnen eftersom jag har så mycket att arbeta med privat. Det är riktigt skönt att i alla fall ha bra personer runt mig som är kloka och förstående.


Önskar er alla en fortsatt fin dag, kramar till er alla.


Tjillevippen



 
 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

24 juli 2017 17:50

JAG förstår dej till hundra procent. Är just nu inne i (och det har jag varit ganska länge) en av alla mina perioder då jag har ett enormt ensamhetsbehov, ja rent av folkskygg, åker medvetet sent och handlar,bara för att slippa riskera att möta någon jag känner, kollar av först så att det inte är någon bil på parkeringen som jag känner igen, innan jag smyger in. Och det där med ord, vissa dagar tappar jag det hela tiden, det blir halvdana meningar där jag ska försöka förklara med andra ord vad det är jag menar, när jag inte kommer på vad det heter. Du har mina fulla sympatier, och det är skönt att det finns fler som jag, någon som förstår.
ha en fin kväll

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Malin

25 juli 2017 09:11

Jag förstår precis vad du menar och det är ju hemskt att man ska behöva gå igenom alla dessa ritualer för att våga sig ut och handla. Idag ska jag storhandla, går alltid på samma butik där personalen känner mig och idag är det ju pensionärstisdag så vid lunch lär det inte vara många jag känner där.
Ja jisses dessa ord som försvinner, man blir så arg när man vet att det är ett enkelt vardagligt ord som man ofta använder men... Ofta kan jag dem på engelska men inte svenska.
Jag är glad att min arbetsförmedlare märkte hur jag mådde och kontaktade deras psykolog. Nu väntar jag bara på att få en tid på remissen hon skickat till HC så jag kan få mer hjälp.
Varje dag är en kamp och du är långt ifrån ensamen och jag håller fullkomligt med dig att det är skönt med folk som förstår för även om man vill förstå kan man inte göra det om man inte varit här själv.
Finns här om du känner för att ventilera vet du ;) Psykologen sa en bra dag "ge dig själv beröm för de små framstegen i stället för att koncentrera dig på allt du inte kan göra".
Hon har så rätt och jag har försökt börja göra det nu men det lär ta tid.
Hoppas att du får en riktigt fin dag och att solen skiner även hos dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards