Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 1 augusti 2017

Av Malin - 1 augusti 2017 10:05

Det värsta med att må som jag gör just nu det är sorgen där jag saknar mig själv och den jag varit. Att vilja men ändå inte kunna göra allt man gjort.

Sedan får man ju så otroligt många idiotiska komentarer av folk som tror sig veta hur en depression är...

"Vad roligt att se att du mår bättre och skrattar". Ehhh... Jag har inte tappat humorn...

"Bara du får ett jobb och bättre ekonomi kommer du må bättre". What??? Man kan inte köpa sig fri från detta mående.

"Ut och träffa folk, gå på arrangeman, det ger energi". Hmmmm... Kanske i vanliga fall men som jag mår nu, säg att jag tex åker med min väninna till Rusta. För det första får jag tvinga mig själv iväg och efter så kraschar jag på sängen i 2-3 timmar av utmattning och orkar precis singenting.


Jag kan stiga upp på morgonen och känna att det här kommer bli en toppendag, vad mycket energi jag har... Sedan fixar jag frulle, äter och sedan??? Jo då är jag precis lika trött igen och vill bara ligga ner. Jag skriver ligga ner för sova gör jag inte ofta, typ 3 tim/dygn. Sammanhängande sömn kan vara från kl 5 på morgonen och, wooo hooooo, kl 7 ringer larmet och det är dags att stiga upp.

Jag kan inte komma ihåg när jag sist var som en "vanlig" människa, sov 8 timmar/natt och hade en massa energi. Det är det jag saknar något enormt, att orka en hel dag med småstädning, långprommis med vovven osv... Sådant som alla tar förgivet när man är frisk.

JAG SAKNAR DEN NORMALA OCH SOCIALA MALIN OCH VILL HA HENNE TILLBAKA!!!!!!!!!


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards