Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2017

Så var lillördagen åter här

Av Malin - 9 augusti 2017 10:21

Lillördag och solen skiner, slutar kl 12 så då hoppas jag orka inta balkongen som jag inte har orkat på länge. Mår man dåligt så orkar man inte vissa saker även om man annars uppskattar det.

Igår fick jag handlat 3.5 kg lax så nu ska det gravas och frysas in, finns inget godare än en knäckemacka med gravad lax på yummy... Skulle igår ha fryst in laxen men hade bara små fryspåsar så det ska ni införskaffas när jag slutar idag så jag kan få in den i frysen innan den sedan ska gravas. Stjärten däremot kommer jag att ugnssteka så nu vet jag vad det blir till middag i alla fall ;)


Igår kväll skippade jag allsången på Skansen, mycket intressantare att se Morgan Freemans jakt på gud och religionerna. Har ni inte sett det så kan jag varmt rekomendera det, går på 1:an.

Sanna fick jag nog av förra veckan, enligt mig börjar det bli mer Sannas Allsång, jag har hittills tyckt att hon är väldigt bra och jag har absolut inget emot att hon sjunger sin egen sång MEN... När hon i varje gästartists låt ska sjunga så blir det för mycket för mig om jag ska vara ärlig. Inget emot Sanna men allsången får nog vara för mig så tur att den nu snart är slut.


Min bror från Stockholm kom hem i tisdags för att hälsa på och nu verkar det som att det kommer att bli någon slags fest på kolonilotten i helgen. Han får hit en kompis från Stockholm så de ska sova där nere, får de säkert trevligt. Festen får jag se om jag går på, vet ju hur trött jag kommer bli när det blir mycket folk men å andra sidan kan jag ju vara där det jag orkar och sedan åka hem. Vet ju att det kommer att bli trevligt i alla fall.


Torsdag är det inplanerat tutbingo med väninnan, säsongen börjar ju vara slut och vi brukar vara 2 ggr/säsong. Man kan ju inte vinna om man inte satsar och samtidigt så är det ju ett sätt att umgås för man hinner ventilera mycket och man träffar ju även bekanta som man inte sett på länge. Bara så jobbigt nu när jag blivit typ folkskygg, efter jag köpt mina block så fräser jag tillbaka till bilen fort för att så få som möjligt ska se mig.

Hoppas få vinna lite extra pengar vilket verkligen är välkommet hela tiden när man inte jobbar ;)


Som vanligt så blev det en salig blandning och jag hoppas att ni hängde med i svängarna även om det inte var något viktigt jag skrev men nu har jag ju fått ventilera lite hi hi hi...


Ha nu en fortsatt fin dag alla där ute och må så gott i sommarvärmen.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards