Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 27 september 2017

Snart är det helg

Av Malin - 27 september 2017 09:21

Ja för mig i alla fall, då jag bara läser 3 dgr/vecka så blir min helg rätt lång men jag klagar inte eftersom det tar så lång tid numera för mig att städa och pyssla hemma så behövs den tiden.

Igår var jag i alla fall så pass duktig att jag lagade en karréstek så till middagen blev det karré med potatisgratäng på mandelpotatis & västerbottensost, pepparsås och grönsallad. Jisses vad gott det var, landade gott i magen vill jag lova.

Idag får det bara bli enklare mat, har att värma stuvade makaroner så jag steker nog bara bacon till dem tror jag.


På engelskan sitter jag idag och läser om Pablo Escobar, känner mig inte på topp så koncentrationen tryter och därför passar det bra att läsa lite med små pauser då och då. Vet inte varför jag inte alls känner för något just nu, klart att febern ställer till det men sedan är det väl vädret som gör att man hellst vill ligga under täcket, grått och regnigt.

Får i morgon ta och vila hela dagen så att jag piggnar till lite, pimpla ingefärste och ta febernedsättande... Ska ju till frissan på fredag och då vill man inte må urk så att säga.


Ska bli kul att få göra något åt håret... Eller frisyren blir ju den samma, sidecut, men ska fixas lite slingor och färg så att jag kanske känner mig som en ny människa. Vill gärna försöka komma mig ut på krogen någon helg med Mari, ett stort steg för mig som numera knappt vill visa mig. Men jag vet ju att om vi går ut kommer jag att ha jätteroligt och ännu ett bra minne så jag ska försöka tvinga mig ut. Sedan ska vi ju som sagt på Johan Glans Stand Up i november, ska bli superkul för jag tycker att han är asbra... Så jäkla rolig... Men det kommer vara som vanligt, vill vara i tid, hitta min plats och sätta mig ner innan alla kommer så att jag inte syns... Så är jag just nu, allt kräver mycket planering innan man kommer iväg för att göra något. Ja ja, det löser sig nog med all säkerhet.


Nej nu ska jag försöka att koncentrera mig på läsningen igen men jag kikar in igen efter helgen. Ha det så bra alla till dess och sköt om er.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards