Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2017

Vad är det för fel med vissa människor

Av Malin - 6 oktober 2017 10:17

Jag tillhör dem som spelar Word Feud med mina vänner, när jag var till frissan förra veckan och satt med färg i håret så sökte jag 2 till matcher mot okända. En dam och sedan kom det en man... När jag var hemma började mannen skicka medd på chatten, inget fel med det då det bara är roligt att surra med folk. Min profilbild där är av mina tatueringar på ryggen så efter ett tag kom ett medd "du som har så mycket tatueringar vad tror du skulle passa på min nakna kropp"... Jaha, ännu en som inte kan låta bli att komma in på nakenhet och sex... Ehhhh, det kan bara du avgöra, nu ska jag ut med hunden, blev mitt svar. Jag är inte på Word Feud för att ragga eller prata sex, det finns det andra appar/sidor för om jag skulle vilja prata om det. Jag använder appen för att spela, that's it.

Det spelar liksom ingen roll var man är, det kommer alltid några privata meddelanden med inviter och snoppfoton, nå det måste ju finnas de som hakar på för annars skulle de väl inte sitta och skicka runt skiten. En snopp är en snopp, inget direkt unikt, det följer liksom med paketet när en man föds.

Sedan finns det de som man pratar med länge och där man märker att det faktiskt finns ett visst intresse och boom, plötsligt en dag kommer det även där en snopp ofta med frågan "vad vill du göra med mig"... Inte speciellt mycket nu längre... Är man intresserad och verkligen vill få mitt intresse så får man nog allt utelämna sexet tills man verkligen är ett par. Sex är ju faktiskt som bäst när man har det med hjärta och hjärna & då är det ju med någon man litar på och älskar. Bättre än så kan det inte bli. Och vill man nu nödvändigtvis prata sex så är det väl bättre att gå in på en sida där alla medlemmar är ute efter detsamma ;)



Nu till något annat jag reflekterat över... Jag har ju som sagt börjat äta bipollen vilket fått mitt hår att kännas bättre, gjort mig piggare och även fått min mage i ordning. Nu har 2 st sagt att det var dyrt... 250:-/månad...

Den ena dricker energidrycker vareviga dag, undrar vad de kostar per månad, troligen mer än mina bipollen. Den andra gör gelenaglar som med motivlacket troligen kostar ca 700-1000:-. Varför inte i stället satsa på insidan än alla dessa reservdelar? Visst, man väljer själv men sitt sedan inte och säg att ni inte har råd för det är bara ni som kan prioritera. Nä, jag har i alla fall hellre en kropp som börjar må bättre än reservdelar här och där.


Varför har detta med utseende blivit så oooootroligt viktigt??? Det är ju så ytligt och nog är det väl bra tråkigt om vi alla ska se ut likadana. Och skulle inte vi fula finnas skulle ju inte de med skev självbild få känna sig så snygga ha ha ha.... Nä skämt å sido, det är ju bara att gå in på instagram. Där står var och varannan framför badrumsspegeln och fotar sig från sidan medan de drar in magen och pressar ut brösten. Eller de som bild efter bild bara ha sig själv i närbild med djup urringning och duck face... Vi har även de som på varje foto använder snap chat för att ha gulliga små öron och nos... Öron och nos???? Jisses, fullvuxna människor. De jag respekterar mest är ändå dessa före/efter bilder faktiskt. Men som sagt utseende.... Jag vet inte om någon av er sett den amerikanska serien The Swan när den gick. Där får kvinnor som är vanliga gå igenom en uppsjö av operationer och träna för att förvandlas från ful ankunge till svan typ... Ska vi verkligen uppmuntra till sådan skit, allt detta gör ju att de med dålig självkänsla tror att det är så man måste se ut för att duga. Nej, fram för den naturliga människan. Om man nu inte mår psykiskt dåligt av en missbildning till exempel. Det måste ju ändå finnas plats för oss alla.


Anyway, det var lite tankar från mig idag, nu ska jag fixa lite mat åt mig och Wilma. Sedan ska jag träffa min hjärnskrynklare igen, blir skönt att få prata ut lite. Känner ändå att jag kommit en bra bit på väg att bli bättre.


Ha en fortsatt fin fredag alla där ute.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards