Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2017

Gaaaahhhhhh..... Måndag....

Av Malin - 23 oktober 2017 10:50

Hur kommer det sig att man alltid är trött på måndagar oavsett om man sovit bra eller dåligt??? Sitter på kursen och försöker koncentrera mig på engelskan där jag fått det förberedande häftet inför sista nationella provet i morgon men det fungerar inte.... Sitter och gäspar, har ont i huvudet och känner mig allmänt bläääähhhh....

Har dock skrivit ner lite så får jag i morgon innan provet ta det sista så jag vet vad jag ska skriva.


Längtar just nu bara hem till min varma lgh, hoppas jag den är och om inte så får jag väl tända lite värmeljus så då blir det ju även mysigt på samma gång. Fixa till lite lunch, se Mord & Inga Visor... Lär bli en väldigt lugn och skön eftermiddag känns det som.


Då jag ändå inte kan koncentrera mig till 100% på engelskan så har jag hunnit kolla in var jag ska på torsdag i Luleå. Fick äntligen kallelsen för ögonbottensfotografering då denna ska göras när man fått diabetes. Kanske jag äntligen kan få ett vettigt svar av dem vad gäller synen, vill veta när jag kan veta att den har stabiliserats så att jag kan skaffa nya glasögon. Jag har ju sedan gymnasiet varit närsynt, plötsligt efter insulinet så började jag se kanonbra på långt håll medan min närsyn försämrades drastiskt och jag fick hålla allt jag läste så långt bort som möjligt. Nu har jag åter börjat se bra på nära håll och lite sämre på långt, dessa ögon tar snart livet av mig ha ha ha... När jag tog upp det med diabetessköterskan så såg hon bara ut som ett levande frågetecken och jag fick inte något svar.

Ja ja, nu kanske jag kan få det äntligen :)


Ohhhhhh.... Jag skulle behöva komma bort känner jag, skulle gärna åka ensam med en bok någonstans där det är varmt. Bara få vara, starta dagen med frukost på en balkong i solen och sedan ta med boken, gå till en strand där man kan ligga under ett parasoll och bara njuta av dagen och värmen.

Man känner ju att vintern är på väg nu, kallare luft och tom jag som vanligtvis är som en kamin fryser. Har just slagit på elementet här vid min plats så att jag får upp värmen, kanske att en varm dusch innan lunchen skulle sitta fint men jag har ju duschat i morse... Ja ja får se, kan i alla fall vara skönt med en dusch, får man upp värmen ordentligt.


Vilket svammel idag från mig, hoppas att ni orkade med det ha ha ha... Ha en fortsatt fin måndag & klä er varmt så att ni inte blir sjuka ;)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards