Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 5 januari 2018

God fortsättning :)

Av Malin - 5 januari 2018 19:15

Så var det 2018, får vi se om detta året blir bättre än det förra men sämre kan det knappast bli. Mitt horoskop verkar också lovande om man nu ska tro på dem men de är ändå rätt roande att läsa så är ni fler vågar här så kan ni här läsa hur ert år blir :)


Den korta versionen: Ett strålande inkomstår, möjlighet till hembaserat jobb och ett kärleksliv som lovar mer stabilitet.

Vågen 24/9-23/10

Kärlek

Vågen har varit det tecken som fått sig en rejäl dos av hastiga förändringar i kärlekslivet sedan 2011. Behovet av att tänka nytt och tänka om har hängt över er. I maj-november 2018 släpper Uranus sitt grepp om Vågens kärleksliv. Det blir som en försmak av det lugn som sedan kommer lägga sig ytterligare under åren mars 2019- 2026.

Vågen kommer känna av att kärlekslivet blir stabilare och att det sociala livet inte förändras på samma sätt som tidigare. Med Uranus i det sjunde huset kan det sociala umgänget ha förändrats helt till följd av exempelvis en skilsmässa.

Vågen kan ha attraherat personer som vill leva ett liv på sina egna villkor, rebelltyper eller nytänkande själar som arbetar inom områden som inte hör till de vanligaste. Det kan röra sig om forskning och uppfinningar inom it eller teknik eller alternativa områden. Troligen har det varit enormt spännande att gå på date för en Våg för ingen person har varit den andra lik och alla tycks ha varit väldigt ”speciella”.

En dejt vore väldigt roligt att få till, gärna med någon stor, skäggig, snygg, trevlig man som älskar motorer och mig givetvis ha ha ha... Han måste även ha en massa humor då det för mig är viktigt att kunna skratta, han får gärna ha barn som är färdiggräddade eftersom jag inte kan få egna barn och gilla hundar givetvis då Wilma ingår i mitt paket.

Hoppas att han kommer och förför mig i år.


 


Män ja... Chattade med min f.d svägerska i början av veckan eftersom jag grattade henne på födelsedagen och jag blev så glad för hennes skull. Hon är ju Turkiska och när jag för ca 1 år sedan frågade om hur det var med kärleken så fick jag svaret "Malin, du vet hur vår kultur är och jag vill INTE ha en Turkisk man". Då hade hon flyttat från familjen till Gävle för att studera och bodde i egen lgh. Nu när jag frågade då hade hon sambo och en svensk man, fatta hur glad jag blev för hennes skull att hon äntligen fått välja själv och att mitt x och hans bror faktiskt accepterat honom. Hon är verkligen värd allt gott och ett EGET liv, kärleken är underbar när det knackar på. 


 

Kärlek kan ju dock vara i så olika former, för mig är den viktigaste just nu kärleken till mig själv som inte alls existerar. Jag har i alla fall sedan just innan jul börjat försöka klä mig snyggare, fixa till håret, måla naglarna ibland, allt för att jag ska må liiiiite bättre med mig själv i alla fall. Jag hoppas att det gör lite i alla fall, för andra gör det d i alla fall, mötte en grannfru som sa att jag måste träffa mig en man eftersom jag är så snygg. Visst skulle det vara trevligt men först måste jag älska mig själv, innan jag kan låta någon annan älska mig.

På tal om det så har jag äntligen fått tid till kuratorn på Hälsocentralen, hon ringde igår då hon fått remissen från läkaren jag var till för ca 1 mån sedan och då hon läst att remissen från psykologen på AF var skickad redan den 1 juni så ville hon inte att jag skulle behöva vänta längre.

Det är skönt att jag äntligen ska få träffa henne men jag kan säga att det samtidigt är med skräckblandad glädje eftersom jag nu vet att jag kommer att få ta alla jobbiga saker från början igen med henne. Tror att det var därför som jag hade så svårt att somna i natt igen eftersom tankarna löpte amok.

Nåja, det kommer att gå bra men det kommer även att ta tid och medicinering har jag redan bestämt tackat nej till.


Nä, nu ska jag se på Tsatsiki, farsan och olivkriget :) Hoppas att ni alla får en fortsatt fin fredagkväll och tack för att ni kikade in :)


Tjillevippen


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards