Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 11 januari 2018

Att älska sig själv...

Av Malin - 11 januari 2018 20:34

Jag har tänkt en del på detta med att älska sig själv eftersom jag fullkomligt hatar mig själv och inte har något snällt att säga om mig själv. Jag försöker verkligen piffa till mig men då inte för någon annans skull utan för mig själv, tänkte att om man gör det och tex målar naglarna ibland så mår man bättre. Kuratorn sa även när vi sågs i måndags att detta med att man måste älska sig själv innan någon annan kan älska en bara känns som nys och ja, kanske det är så. För nog är det många som inte gillar älskar sig själv men ändå har någon som älskar dem och det behöver ju nödvändigtvis inte vara en partner utan familj och vänner. Men när man mås som pissigast så spelar det liksom ingen roll vad andra säger och vilka komplimanger de ger, man kan inte ta till sig det mer än för stunden och tacka. 


 

Men igår tog jag ju upp detta med att visualisera så kanske man skulle prova med att visualisera hur man älskar sig själv, hur det bara regnar hjärtan över en och hur bra man mår i just det så kanske man börjar att älska sig själv så småningom. Det kan ju liksom inte bli värre i alla fall. 

Något annat jag ska försöka visualisera är hur friska mina knän är, jag ska visualisera hur jag strosar fram på en grön äng och inte har ont, kan ju inte göra ont i alla fall att visualisera det ;) 

Jag ska i alla fall försöka börja att tänka mer positivt och börja morgonen när jag vaknar att tänka vilken underbar dag att vakna till i stället för suck, måste jag gå upp, sängen är ju som varmast och skönast nu. 


  

Från det ena till det andra så hittade jag igår 2 foton av tavlor som jag målat, en men tusch och en med akvarell. Så otroligt länge sedan jag ritade eller målade, kanske att jag skulle gå ner i källaren och söka fram allt material för det måste ju vara någon som är avkopplande, att få vara lite kreativ och släppa lös konstnären i mig. Kanske att jag tom skulle kunna utvecklas eller så har jag helt enkelt blivit dålig på det så att det inte liknar något. Man vet aldrig men skulle nog i alla fall vara roligt att få "kludda" lite när jag inte tar till nålen för att brodera.


   


Just suttit och sett Sveriges Mästerkock, tycker att det är så roligt att se alla som verkligen lagar mat med hjärtat och som brinner för det, samtidigt får man ibland skratta åt dem som kommer dit med pulversås, färdigköpt pasta osv... Det är ju en matlagningstävling och inte en tävling i vem som tillagar halvfabrikat bäst hi hi hi...

I första avsnittet i går så fick Lotta här i Kalix besök av Mannerström och fick laga till sig förklädet och en plats till Gävle hemma. Var roligt att hon gick vidare för hon lagar verkligen otroligt mycket mat och brinner för det. Hon har precis även startat upp en sida där hon delar med sig sina recept så kika gärna in på den.


 

http://www.lottaostromsmat.se/


Nu ska denna tanten ta och se på Bygglov, tycker att det är så roligt att se när de fixar och jag fullkomligt älskar Willys uttalanden :) Med detta önskar jag er alla en fortsatt fin torsdagkväll och en god natt också, i morgon är det fredag :)


Tjillevippen


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards