Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 12 januari 2018

Av Malin - 12 januari 2018 12:45

Tänk att fredagar kan kännas så speciella, även när man inte jobbar men det kanske är bra att kunna skilja på vardagar och helg även när man inte jobbar :) Vi har precis ätit lunch, Wilma fick ris och kyckling, för mig blev det lite ärtsoppa och ja... Man kan äta ärtsoppa på en fredag med :) Till middag blir det däremot köttbullar och rårivna morötter, inget annat men det är gott och mättar det med :) 

Har nämligen handlat köttfärs i morse när jag var ut med Wilma men sa-an i gatan vad bra köttfärs blivit dyrt... Jag höll på att trilla baklänges... 99:-/kilo!!!!!! Och inga extrapriser när jag nu skulle göra det så bara att gilla läget. Så idag ska det trillas köttbullar och sedan ska jag även ta och baka lite biskvier, Mari kommer ju i morgon kväll och då vill jag ha något gott att bjuda på och vem gillar inte biskvier liksom ;) Handlade även morötter, de sålde 1 kg för 5:- så de ska rivas och frysas in i portioner. Fick av pappa deras antika rivjärn och det har gjort det mycket roligare och framförallt lättare att riva morötter. Jag vet att de även nu finns att inhandla men då ofta i lite "epigare" kvalité men kan varmt rekomendera dem.


 


Fick just posten med ett brev från Hälsocentralen, de vill åter igen sätta på mig dygnsmätaren för blodtrycket. Jättebra att de följer upp men jag fullkomligt hatar den dygnsmätaren då det inte blir mycket sömn för jag vaknar varenda gång det tas och ofta så tas det om 2-3 gånger och det gör jäkligt ont för att vara ärlig. Fick ju en till medicin för blodtrycket just innan jul och visst känns det lite bättre men har fortfarande en del huvudvärk så optimalt är det ju inte men denna ska höjas i dos efter någon månad så det är väl därför de vill se hur det ligger. Nackdelen med denna medicin är att jag inte får äta lakrits i kombination med den.... Och lakrits, som vi alla vet, höjer ju även blodtrycket men det enda goda godiset som var sötat med stevia i stället för socker var just en laritssort jag hittade så nu är det färdigt med lakrits. 


 


By the way, från det ena till den andra, så läste jag igår att franska kvinnor tycker att #metoo gått till överdrift och jag är tvungen att hålla med dem, det har verkligen spårat ut. Jag vill, som jag skrivit tidigare, inte förminska de kvinnor/män som verkligen råkat ut för sexuellt utnyttjande och sexuella trakasserier men man måste ju sätta gränsen någonstans. Jag såg tex en intervju på TV där en tjej i ca 25-års åldern sa att det är så hemskt för man hinner knappt gå ut så visslar och ropar männen bakom en... Hmmmm... Skulle det ändå hända mig någon gång så skulle jag bli jäkligt glad för ingen har då visat det intresset på bra länge. Detta #metoo har snart gått så långt att män inte ens vågar uppvakta en okänd kvinna med risk för att bli beskylld för sexuella trakasserier och det är sjukt.


 


Sitter samtidigt som jag skriver och ser Mord & Inga Visor så jag ska väl fortsätta se det men jag kikar nog in här i helgen igen och efter denna serie ska jag inta kökstjänsten ha ha ha...

Ha nu en riktigt fin fredag och mys ordentligt med nära och kära.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards