Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 13 januari 2018

Lördagstankar

Av Malin - 13 januari 2018 16:48

Har rivit 2 kg morötter, portionerat dem och fryst in och då hinner man tänka en hel del. Kom att tänka på en barndomsvän som jag inte träffar mer än typ 2 ggr/år numera och vårt sista telefonsamtal. Vi har en gemensam vän som hon pratade mycket skit om och skvallrade, denna vän umgås hon med mycket och så sitter hon och snackar på detta viset om henne... Kom mig att fundera på att om hon pratar så mycket skit om någon hon umgås med, vad säger hon då om mig som hon knappt träffar numera? Varför måste alltid vissa människor snacka skit om andra, är det för att göra sig själv viktig eller tror man att människor gillar en mer om man gör på det viset? Jag ska nu inte låtsas vara något helgon för visst har det hänt att jag gjort det men då inte om någon nära vän för människor jag inte gillar vill jag inte ha i min bekantskapskrets. Jag själv har en ful ovana att säga vad jag tycker eller... Ful vet jag inte för personligen tycker jag att har jag inget bra att säga så håller jag tyst men ibland kan jag råka öppna munnen när jag tycker något är fel men då är personen det gäller med och hör det hela från MIG. Men just detta med skitsnack bakom ryggen gillar jag inte.

Kommer tex ihåg när vi skulle ut med mitt tidigare jobb, vi samlades 5 tjejer hos mig innan för att ta en liten förfest som sig bör. Alla glada och trevliga, ler och skrattar så när vi är på väg ut hör jag hur den ena komenterar min parfym "fy vad hon luktar illa".... Ehhhh... Alla har vi olika näsor, alla har vi olika smak oavsett vad det gäller och en jäkla tur är väl det med tanke på hur många företag som skulle få i kk annars. Parfymen i fråga var Giorgio Beverly Hills, en lite kryddigare doft som jag har när jag går ut och Channel No5 är för mesig, har dessutom fått många komplimanger av män så de måste ha en mycket bättre näsa än henne ;) Ja jag var alkoholpåverkad men jag är den personen som uppfattar allt omkiring mig även om jag druckit. Så de är bra dumma när de tror att man inte märker.


 

Så går vi vidare, man ska inte ge dessa människor för mycket uppmärksamhet för det är väl det de vill ha ;) Idag har jag äntligen rivit klart alla morötter och fryst in i portionspåsar, blev inte i går som jag tänkt, inte heller fick jag bakat biskvier så min schema i går rasade samman totalt. Så i morse tänkte jag att idag ska jag minsan få bakat biskvierna, nu är klockan just över 17... Tror ni att jag bakat biskvierna? Nopps ha ha ha... Fick lingonveckan och då har jag så otroligt ont så det fick vara och min och Maris dejt är framflyttad till på tisdag så till dess ska jag väl hinna baka. Ska även göra en till laddning med hallongrottor åt min pappa då de jag gjorde vid jul är slut och han gillar dem så mycket. 


 


På tal om Mari, en sådan vän skulle alla ha. Nu när jag sista året mått så pissigt så har hon accepterat och ändå funnits för mig även om vi inte träffats lika mycket men nu börjar det ju äntligen lösa sig lite för mig och jag tvingar ju ut mig mer. Hemma får jag ju dessutom liiiiite mer gjort så att jag vågar släppa in besök hi hi hi... Inte för att jag har det som ett bombnedslag men min uppfattning och andras uppfattning om städat går lite i sär och när jag inte lever upp till de kraven jag har på mig själv så tycker jag att jag har det stökigt. Bara en tidning på hallstolen är stök för mig, när folk kommer så ska jag veta det minst 1 dag innan så att jag hinner städa. För stunden är det bara Mari som hälsar på och "mina" ungsommar som kommer ibland, eftersom jag inte har den orken jag haft pga depressionen så har jag lagt upp ett speciellt städschema för deras besök då jag vet hur och var alla kommer att röra sig ha ha ha.... Det är helt jävla sjukt, jag vet, men jag kan inte göra något åt det just nu även om jag försöker att inte pressa mig själv så mycket för realistiskt så vet jag att de ger blanka f-a i hur jag har det hemma. 

För att få er att förstå hur jag är med städningen kan jag ta ett exempel när sotaren ska komma för att testa fläkten i köket... Då drar Malin fram spisen och städar bakom den och skurar kakel, fläkt osv... Realistiskt så vet jag ju att han fullkomligt struntar i det men för min egen skull måste jag göra det så att jag int e är dålig i någons ögon.

I helgen är det sovrummet på schemat så jag hoppas att jag mår bättre i morgon och kan ta tag i det. 



Jag har höga krav på mig, mer nu än jag hade när jag mådde bra och det beror väl på att jag kommer ihåg hur jag var då och vill ju så gärna må likadant nu. Här hemma går jag knappt ut och planerar för vägen mellan A och B så att så få som möjligt ska se mig, jag vet inte om det beror på att jag är rädd att de ska se ner på mig och döma mig lika hårt som jag själv gör. Det börjar bli liiite bättre och jag har börjat gå in på centrala ICA men bara när jag ser att det är lite bilar på parkeringen ha ha ha... Däremot när jag var till Stockholm så brydde jag mig inte och det är väl för att jag inte känner någon där men det gör jag här hemma. Dessutom vet ju många vem jag är då jag jobbade i skoaffär i många år, jag har kommer fram till att jag inte vill falla i deras ögon utan vara samma sociala, pratglada Malin för dem. Att de ska se mig så och inte som jag mår och ser ut nu för då är jag misslyckad. Nåja, sakta sakta kommer det att bli bättre, det är jag säker på även om det kan ta tid. 


Nä nu ska jag ta och diska bort efter denna dag så att det är tomt på bänken i morgon när jag vaknar, då kanske jag äntligen kan få bakat dessa förbenade biskvier ha ha ha...

Ha en fortsatt fin lördagkväll och sköt om er.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards