Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 7 april 2018

Jag har verkligen världens underbaraste.....

Av Malin - 7 april 2018 15:02

Ja så är det, jag har verkligen världens bästa frisörer    Ni som läst tidigare vet ju att jag var in med en blomma i slutet av förra månaden eftersom S hade bjudit mig på en klippning när min ekonomi var liten pga av ändrade brytdatum på AF. Då var det ägaren S som jag varit stamkund hos i typ 15 år om inte mer som var på plats så vi surrade lite och jag fick några varma kramar som uppmuntran. I tisdags var jag dit för en "quick fix" som jag gör varannan månad och varannan klipper jag. Quick fix i mitt fall är att de med klippmaskin tar ner min side cut då jag numer har långt hår med side cut. Hur som, efter jag var klar så frågade S om jag funderat på någon färgning snart då det var länge sedan, ja svarade jag attjag funderade på att göra det nästa gång jag klipper. Fick till svar att hon och den andra S ha ha ha... S & S, låter som några detektiver ;) I alla fall så hade de pratat om mig och kommit överens om att bjuda mig på en färgning    Snacka om att jag blev glad och så otroligt rörd över att det finns så otroligt underbara, snälla människor. Det är nog så att "what goes around, comes around", behandlar man människor med respekt och gör gott så kommer det tillbaka till en så småningom. Till veckan ska jag boka tid, hon ska få göra vad hon vill bara det inte är rött i det ha ha ha... De kan sin sak så jag vet att jag kan ge henne fria händer.


 


I veckan när jag var till kuratorn så lovade jag ju att jag skulle prova med antidepressiv medicin som en hjälp på vägen till att må bättre så nu har jag äntligen bokat tid till läkaren. Jag hoppas verkligen att det kommer att hjälpa mig, jag vill så otroligt gärna, som alla andra som mår dåligt, må bättre. Att få möta var dag med glädje i stället för att vara uttömd på energi och gråta åt allt och inget. Det är ju inga mirakelpiller utan man får ju jobba hårt ändå men att ta lite hjälp på vägen är nog inte fel trots allt.

Det som jag mest tröttnat på är de som leker amatörpsykologer och tror att när man har en depression så är det typ som att bara ha en dålig dag som alla kan ha ibland. "Det kommer att bli bra"... Ja det vet jag med men NÄR??? "Du måste börja säga snälla saker åt dig själv för då börjar du älska dig själv igen"... Mmmmm.... Tror ni inte att jag har försökt med det????? Just nu så vill jag bara sudda ut alla positivitetsministrar, jag vet att de vill väl men det blir fel.

Jag hoppas hoppas hoppas att jag i sommar mår så pass bra att jag kan tillbringa mycket tid på kolonilotten och även på Sommarfesten kunna gå dit med Mari för att höra på alla superba artister som kommer. Jag vill fylla livet med glädje och minnen och inte tårar och glömska.

Några av de artisterna jag vill se är Brolle, Chris Kläfford, Lena PH, Lisa Miskovsky, Sabina Ddumba, Rolandz och kanske även Joakim Lundell, honom har jag aldrig hört så jag funderar väldigt på vad han har att komma med.


 

www.sommarfesten.info


Nåja, nu är vi ännu i april månad och jag har några månader på mig att jobba på mig själv så att jag ska klara det jag vill i sommar :) I helgen ska jag bara ta det lugna gatan, som alltid typ. I morgon ska jag i alla fall laga till köttfärssås på 1 kg köttfärs och förhoppningsvis orka med att göra en laddning biskvier. Nu har jag bra med infrysta portioner så att jag klarar mig ett tag och det är skönt eftersom jag de flesta dagar inte orkar laga mat. Och jag måste ju sköta mig på grund av diabetesen, jag vill inte falla tillbaka till mina oregelbundna mattider och dålig kost. Testade ett par jeans som jag beställde i höstas, då fick jag inte igen dem ens när jag låg på sängen men nu går de lätt igen när jag står upp :) Det är så roligt att se de små framstegen i vikten, det går sakta men säkert och det är väl egentligen det bästa i stället för att rasa så att huden inte hinner med. Roligt är det i alla fall :)


På tisdag åker min far till Spanien med min brorson :) Som han ser fram emot det, han var ju dit under en jul men nu ska han få hälsa på min bror med fru när det är lite varmare. Blir roligt för honom, han gillar ju att resa och upptäcka nya saker. Så i morgon ska jag kika upp till honom för att se vad han packar med sig, lite nya sommarkläder kan han ju köpa där nere. Bra dessutom att han åker nu för när det börjar grönska och är dags att börja odla så har han inte tid att åka någonstans ha ha ha... 


Men nu från det ena till det andra.... Jag har lite saker som jag efterlyser om någon har till salu. Dels 2 olika shopping bags från Thomas Sabo och gamla hederliga snäckhalsband i antingen naturvitt eller som på dessa bilder i lite färger. Allt av intresse så har DU, eller vet du någon som har väska/halsband, så hör av er till mig här.


   



Nu ska jag ta mig ut med Wilma för en liten kiss, hon är på sluttampen av löpet nu och jag längtar till det är över så att jag slipper springa runt med skurmoppen ha ha ha... Önskar nu er alla en underbar helg och njut av det fina vädret, har ni chans så var ute för frisk luft gör oss alla gott ;)


Tjillevippen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards