Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 11 april 2018

Av Malin - 11 april 2018 14:55

Ja i helgen började ju jag att bli lite förkyld och natten mot i går så var det helt kört.Nackdelen när jag blir sjuk är ju att ingen av mina astma mediciner hjälper så det var tur att jag igår redan hade inbokat en tid hos läkaren som skulle skriva ut antidepressiv medicin. Fick där inhalera medicin och fick även utskrivet en kortisonkur så nu ska det nog bli ordning på mig, jag andas redan mycket lättare och bara det är ju kanon även om jag hostar, nyser och febern är så hör att jag svettas och fryser om vartannat. I går kväll när jag lade mig fick jag slå på min mobila ac för att kunna somna.

Och varför inte samla ihop en massa när man ändå ska till läkaren... Jag hade ju bokat sjuktaxi då min "privatchaufför" är i Spanien och när de hämtade mig så var det en sådan stor taxibuss som man använder till rullstolar osv. När jag skulle gå ur så missbedömde jag avståndet till marken och smällde i benet hårt så jag knappt kunde gå, nå jag ställde diagnos själv inne hos henne och sa att det nog bara är en sträckning, lovade dock att höra av mig om det inte blir bättre. Så nu har jag sjukstuga hemma ha ha ha... 


 


Jag fick ju nu utskrivet Sertraline som jag börjat ta idag, en halv tablett/dag i en vecka och efter det en tablett. Alla pratar om att man efter ett tag kan må sämre, har hört allt från några dagar till 2-3 v. Men även att efter man härdat ut den tiden så kommer det att vända, ni som tagit eller tar dessa hur var det för er?


  Har idag mest legat i sängen, tvingat mig till att diska i alla fall men det tar på krafterna, nåja skulle ju ta mer på dem om diskhon skulle vara full med disk ;) Ska i kväll följa med min väninna Mari för att handla så tänkte ta mig en dusch då jag inte känner mig alltför fräsch men innan ska jag nog ta mig ett litet ångbad. Mitt ångbad består av att duschen står på varmaste vattnet så att det blir ånga i badrummet ha ha ha... Man får vara påhittig, dels så är det ju bra att svettas när man är förkyld men när man är riktigt dålig så efter att ha suttit i den ångan ca 30 minuter så orkar jag knappt stå upp i duschen efteråt men det brukar gå på något konstigt sätt ändå.

Det jag också tycker är jobbigt är att äta när man mår så här för man är ju inte alls hungrig men piggelin går åt en del och halstabletter. Tvingar dock i mig mat som jag ska men inte är det lika gott som annars när man inte är hungrig. 

Ja ja, nu så ska jag ta mig mitt ångbad eller.... Hmmm.... A place in the sun börjar på 40 minuter.... Hmmm, jag hinner nog ändå så in i dimman nu ;)


Önskar er alla en fortsatt fin dag och hoppas att ni får må bra och vara friska.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards