Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 17 april 2018

Trött trött trött...

Av Malin - 17 april 2018 16:58

Ja fy vad jag är trött, skulle sova lite när jag kom hem från lasarettet men det gick inte då jag fick panik när jag inte fick nog med luft. Det är verkligen frustrerande att inte få upp luftrören ordentligt. Har i dag varit till kuratorn och hämtat ut en ny kortisonkur som jag hoppas ska hjälpa bättre. Jag fick tabletter vila inte alls hjälpte så nu fick jag utskrivet betapred i stället, då man löser upp dem i vatten och dricker så ger de en snabbare effekt så nu hoppas jag snart vara fit for fight igen. I morgon ska jag även öka på sertalinen till en tablett, har ju tagit en halv i en vecka, känner väl ingen skillnad än förutom att jag de första dagarna mådde illa och fick huvudvärk. Hoppas verkligen att de framöver ska hjälpa mig att hitta tillbaka till glädjen och vara ett redskap på min väg tillbaka till ett aktivt och socialt liv igen. Sååååå frustrerande när man vet hur social man alltid varit och sedan må så här pissigt. Nå, det SKA bli bra.


 


Önskar jag skulle orka vara ute mer, det är så otroligt härligt vårväder, solen skiner och det är riktigt varmt. Det är dock en hel del snö kvar och med den mängden vi fårr och som ligger i högar så lär det nog ta ett tag innan all snö är borta men solen gör verkligen ett bra jobb. Jag har som mål nu att i sommar kunna tillbringa mer tid på kolonilotten, kanske tom sova där, grilla, sola och bara vara. Det är som balsam för själen att vara där och skulle nog göra både mig och Wilma gott värre. Om jag sedan kan få henne att trivas så pass att jag kan sova där vet jag dock inte för Wilma är liksom mig rätt hemmakär ;)


Kan det vara 2 inlägg tidigare som jag efterlyste en Thomas Sabo shoppingbag om någon ville sälja... Man var ju tvungen att handla smycken för 1100:- för att få den på köpet & just nu kan jag inte handla några men bagen ville jag så gärna ha. Och vilken tur jag hade :) I går morse så kom ett meddelande att jag hade vunnit TVÅ stycken :) De lottade nämligen ut 2 stycken, man skulle bara skriva om ens förhållande till ens väninna och de tyckte att jag och Mari hade en otroligt fin vänskap utifrån det jag skrev så vi vann varsin shoppingbag :) Jag är sååååå glad, den kommer verkligen att bli använd och jag har då tänkt skapa mer minnen med Mari och då kommer den bagen att hänga på, det kan jag lova :) Så supersnygg sommarväska.


 


Nu ska denna damen ta och värma lite gulash soppa och ta middagsmedicinen, jobbigt att tvinga sig att äta när man egentligen inte är hungrig men det är ju ett måste. Har sedan jag blev sjuk inte alls kännt för att äta och allt som vanligtvis är gott är inte så lockande just nu. Skulle nöja mig med finn crisp med tonfisk på eller riskakor till alla måltider men det är ju inte alls bra så bara att tvinga i sig lite vanlig mat.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdag.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards