Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 2 februari 2024

Äntligen fredag!!!!

Av Malin - Fredag 2 feb 07:40

Eller jag säger väl nästan äntligen till alla dagar just nu :) Men idag känns det extra roligt med fredag då jag i morgon ska ha en dejt :) Jag som förra veckan bestämde mig för att nu får det vara slutsökt efter en passande man, pratade med Mari om det och jag sa att man kan ju låta HP vara kvar i fall att någon passande herre dyker upp. Tog bara någon dag så tog en man jag kikat på kontakt. Jag kikade in honom, tyckte han var fin men vågade varken flirta eller skriva till honom då jag tänkte att en man som honom är ändå inte intresserad av mig och vad har jag att komma med typ. Hur glad blev inte jag när han i stället flirtade och sedan skrev till mig :) Vi har sedan söndags pratat varenda dag på telefon och på lördag ska han hälsa på mig. Han kommer från samma by som min mamma och känner många i min släkt så vi hade en hel del att prata om så det blev långa samtal. Vi har samma sjuka humor och anser att man måste få skoja och skratta då livet ändå är hårt nog. Blir riktigt spännande att se om vi matchar irl eller om han blir en väldigt god vän i stället, vilket som är ju en vinst. 


Så idag ska jag städa lite och även baka noblesskakor, de går fort och enkelt att svänga till. Tidigare i veckan bakade jag chokladbiskvier och mazariner, hade nämligen lovat Mari att jag skulle baka mazariner som present åt henne när hon fyllde år så nu är det klara så att hon har något att mumsa på.


   


Igår tog jag helg efter att jag haft telefonmöte med AF, FK och rektorn. Det var ett bra möte men oj så trött jag blev och fick ont i huvudet. Har ju svårt när det blir för många röster och att sitta och höra på tre olika människor samtidigt blev lite för mycket så efter somnade jag ett tag. Har i förra veckan beställt trådlösa hörlurar för att använda när jag går till och från jobbet eftersom att för mycket ljud gör mig stressad och trött, tänkte att det kanske kan hjälpa att ha på någon radiokanal eller musik som jag gillar när jag är ute och går. 

Mötet gick i alla fall bra och jag ska nu succesivt öga på tiden sakta med början på tisdag då jag börjar en timme tidigare för att hjälpa med datalektion. Det känns så otroligt bra att jag fått så otroligt fina människor som hjälper mig tillbaka, de var lite oroliga bara över att jag redan lagt bort mina antidepressiva och samtidigt utsätter mig för många av de jobbiga sakerna. Än så länge har jag inte fått någon panikångerst attack, bara lite huvudvärk varje dag.


 


Nu är klockan just efter 8, jag och Wilma var ut vid 6 och sedan har jag fått i mig lite frukost och sett Paranormal Nightmare. Även slunkit ner en Celsius så jag får lite energi, ska ju senare idag hämta flaket med Go Well som jag vann så jag ser fram emot att testa om de också ger en bra med energi de dagar man är trött och behöver lite extra. 

Så en timme till innan jag kan sätta igång tvättmaskinen, har som vana att vänta till 9 innan jag slår på den så att jag inte stör några grannar då jag inte vet hur mycket det låter till dem :) Ska även kila ner i tvättstugan och se om det finns en ledig tid så att jag kan tvätta lakanen, då de är över 2m breda så är det lättare att tvätta dem där och hänga dem i torkrummet med fläkt. Så, kanske att jag startar med att baka noblesskakorna för då är de klara innan 9 hmmmm... Tror att det får bli så :) 

Hoppas nu att ni alla får en fin fredag och även helg.


Tjillevippen


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards