Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 21 februari 2024

Hej å hå...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kragen ;) 

I morgon är det åter torsdag och vid lunch tar jag helg, blir dock inte till att gå hem då utan till lasarettet för provtagning och efter det hemåt. Ska nämligen på gyn i Sunderbyn nästa vecka och de hade skickat remiss för provtagning. Är det inte det ena så är det det andra. Var ju på dator tomografi av aortan och när svaret kom så visade det sig även att jag har en förändring vid höger äggstock. Är själv lite inne på att den smärtan jag nu har på höger sida kan ha med detta att göra men men... Bara att försöka att inte tänka på det och vänta på undersökningen och va provsvaren visar. Lättare sagt än gjort då min mamma fick cancer i underlivet när jag var i 6-års åldern. Nå, det blir nog bra i slutändan, tur att de kollar upp det.


 


Annars så har det varit rätt lugnt, helgen som var så var det ju en hel del skidskytte att se på mellan disk, matlagning och besök av Mari. På fredagen när vi var och handlade köpte jag lite gott så att jag kunde ta löjrom, jag vill ju ha den på pringles med tillbehör. Köpte ju burken jag har i frysen före jul så tänkte att jag måste ju även äta av den och inte bara ha den i frysen :) Smakade ljuvligt må jag säga och kanske att det blir detsamma i helgen.


 


Gjorde bort mig rejält när vi hade handlat klart och jag trodde att jag hade glömt mobilen i en vagn och när jag kom till den så var inte mobilen där. Jag kände i jackfickorna och jeansen men icke. Frågade personalen vid kassan om någon lämnat in den men nej. Gick till min kusins fru som jobbar där och frågade om hon kunde ringa den så skulle jag gå och lyssna, samtidigt gick hon åt andra hållet i mbutiken för att lyssna. När jag gått en bit hörde jag min signal och tittade på dem runt omkring men ingen verkade bry sig. Varför? För att det ringde på mig ha ha ha... Jag hade nämligen en huvtröja med ficka framtill där jag hade satt mobilen. Snacka om att jag kände mig dum när jag svarade "hej Carina". Kommer nog hellre gå på Coop eller ICA i stan ett tag nu ;)


Igår pratade jag med min bror Tommy, ringde för att framföra att vår kusins mamma hade gått bort. Han berättade då att han blivit uttagen att representera Sverige på senior VM i agility i Belgien i sommar :) det var 4 platser och 3 av dem blev han uttagen till så nu blir det en längre resa för deras husvagnsekipage. Glad att det går så bra för honom då han lägger ner mycket tid på att träna sina 6 hundar.


 


Nä, nu börjar smärtan ge sig tillkänna igen så bara att sträcka ut mig igen :) Får göra det till Sveriges Mästerkock börjar och sedan Husdrömmar Utomlands. Gillar de programmen väldigt mycket. 

Ha det bäst alla där ute och sköt om er i förkylningstider.


Tjillevippen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards