Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 14 april 2024

Så var helgen över

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :) 


Fick ju på måndagen min nya diamond painting, den var så liten så att den är redan klar så nästa gång får jag beställa något större som tar längre tid att göra. På fredagen när jag var ledig tvättade jag och var ut på prommis med Wilma, annars tog jag det bara lugnt förutom när jag satt i telefon med Polisen för att göra en anmälan. Fick nämligen ett brev från ett bemanningsföretag i Stockholm. Någon som försöker lura människor på hyror och depositioner, icke existerande lägenheter, använder mitt namn och fullständiga personnummer. De fattade misstanke när det var så fin lägenhet och snyggt möblerad för endast 6000:-. Visade sig som sagt att personen utger sig för att vara mig och att bilderna var från AI. Alla som pratar så gott om AI, jodå bra när man ska lura människor. Polisen sa att detta tyvärr är vanligt då fullständiga personnummer är offentlig information och går att få tag på. Fick även idag brev från dem på Kivra där hela fallet läggs ner pga att de inte har något att gå på.... Ehhhhh.... Företaget har ju också anmält det hela och de har även gett hennes personkonto där pengarna skulle sättas in så jag ska ringa dem i morgon och fråga vidare för nog f-n måste väl hon ska få ta sitt straff???? 


   


På fredagkväll kom min granne med mat som hon fått levererat från hemtjänsten, frågade henne varför hon inte äter den själv men svaret var enkelt, hon gillar inte korv. Så på lördag åt jag korvstroganoff med ris och kokta grönsaker till lunch, intressant tänkte jag då det klagas enormt på maten till de äldre, att den är smaklös osv. Ja, inte kanske så mycket vitaminer och näring i den men smakmässigt var den helt ok. Inte för att det är något jag skulle betala för men som sagt, helt ok. 


 


Annars så har jag inte gjort mycket, igår dammsög jag innan jag och Mari tog en liten prommis och sedan spelade lite yatzy. Idag var det så otroligt varmt och skönt ute så att jag satt ca 1,5 timmar på balkongen i solen.

Skulle gärna ha gått på en längre prommis med Wilma men min rygg sa ifrån. Fattar inte vad det är för fel på den, så här ont har jag inte haft på länge och nu har det hållt på i 3 månader och blir bara värre. Det är liksom längst ner i ländryggen och strålar ner i benen och framåt ljumsken. Morgnarna är värst och då kan jag knappt gå upprätt. Verkar som att jag får ta och beställa tid till läkaren för nu när jag äntligen gått ner i vikt och orkar vara igång så börjar denna skitrygg och spöka. Hoppas att det går bra i morgon om jag tar en Pronaxen till frukosten så jag inte behöver se ut som en havande groda som gjort på sig när jag ska och arbetsträna.


Nu ska jag ta mig en skön dusch och sedan äta lite yoghurt och bipollen till middag, blir lite lättare måltid när det går mot kvällen :) Hoppas att ni alla har haft en riktigt fin helg och att solen även sken hos er.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards