Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 30 mars 2024

Singel och barnlös = ensam på högtider

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig.

Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål i form av en kanin i ett ägg kommit fram på köksbordet, förövrigt har jag ju färggrannt i köket så mer behövs ju inte ;) Visst har jag köpt skinka, sill och ägg plus gravat lax men för att det är gott typ. Nu ska man inte tro att jag är totalt nollställd vad gäller högtiderna för det känns ändå jobbigt när man hör alla andra planera allt med sina nära och kära men för att skydda mig själv så försöker jag att koppla bort känslorna. 

Önskar i alla fall alla Er en Glad Påsk med ett foto på mitt enda påskpynt.


 


Annars så är allt som vanligt, klockan är nu just efter halv åtta och Wilma har fått vara ut på morgontoaletten och jag har intagit lite frukost. Ännu för tidigt att slå på tvättmaskinen och börja dammsuga så jag får väl ta det lite lugnt ett tag till. Min diamond painting är klar så inget sådant pyssel heller och tråd till att göra smycken har jag beställt så det får också vänta. Beställde även en ny diamond painting, de är så billiga på Shein så det är perfekt då det är som lite terapi för mig att sitta med det. Åkte även ner lite andra billiga saker, några bollar som man sätter i torktumlaren som tar bort hundhår/annat hår, ett par vårbyxor och mina favvopennor på jobb och hemma. Här kostar en penna just under 50:- men här fick jag 8 stycken för 34:-. Undrar var jag köper dem hmmmm..... ;)


       


Ute snöar det idag och är drygt -2 grader, Wilma hade bra bråttom in igen efter morgontoaletten och jag hade inget emot det jag heller ;) Skulle egentligen behöva gå ner på ICA för att inhandla lite ingredienser till en korvsoppa men det kan vänta till i morgon. Så skönt när de öppnar kl 7 så går det bra för mig när jag inte har med Mari som förkläde för att klara av det :) Jag lyssnar på radio hela tiden också då det lugnar mig. Jag har helt enkelt fått hitta mina egna verktyg för att klara av de jobbiga situationerna. 

Om ni tycker att jag repeterar mig och att jag skrivit om något tidigare så ber jag om ursäkt, jag har liksom superdåligt minne och kan då repetera mig för att jag helt enkelt inte vet att jag skrivit om det tidigare :) Rätt frustrerande men det ska väl gå till sig det med.


       


Nä, jag kanske inte kan slå på tvättmaskinen än eller dammsuga men småplocka och dammtorka kan jag ju göra så det ska jag nu sätta igång med :) Hoppas att ni alla får en fortsatt fin påskhelg oavsett om ni firar med familj eller sitter ensamma. 


Tjillevippen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2024 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards