Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 5 mars 2024

Tjohej...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga till fredag och tog en skön dusch :) Ja just, satt och "pärlade" på min diamond painting de stunder ryggen tillät. Denna j-a rygg, gynläkaren trodde inte att det kom från problemen i underlivet så om det inte är det så måste min rygg ha blivit bra sämre de sista 2 månaderna. Lade bort mina pronaxen då för ett uppehåll så kanske att de gjort att jag inte känt av ryggen på samma sätt. Har i alla fall nu beställt hem dem för att börja ta dem igen. Tar dem för min artros men givetvis så påverkar det ju annat med. 

Fasen, börjar låta som att man är 90+ i kroppen men i huvudet är jag ännu runt 30 år ;) 


Idag ska jag i alla fall försöka ta mig till Gallerian och hämta mina jeans som kommit, om ryggen tillåter och om jag vågar pga alla människor ha ha ha... Nå, jag kan ju knata iväg till den tid de öppnar och det inte är så mycket folk men å andra sidan så är det ju pensionärstisdag och då kryllar de ju av den äldre generationen... Hmmmm.... Kanske att jag väntar till i  morgon i stället ;) 


På tal om pensionärer. Här i huset bor det ju övervägande äldre och för ca 1.5 vecka sedan hjälpte jag en granne som ramlat att ta ut hunden och sedan hjälpa henne upp i lägenheten där jag tog av jackan osv. Visade sig efter att hon brytit armen. Så i förrgår när jag varit ut med Wilma kom tanten längst ner ut i trappen och surrade med mig. Hörde att hon var på väg ut med hunden då hon har flexikoppel och flyttade mig en bit så hon kunde komma ut från hissen. Givetvis hade hon inte låst flexikopplet och hunden kände lukten av Wilma och tog fart, det är en liten hund. Börjar tanten skrika "ska du ut eller in"??? Men vad f-n tänkte jag och frågade om vi inte får röra oss i huset där även vi betalar hyra... Wilma markerade med ett skall åt hennes hund och hon skrek tyst åt henne, banna din egen hund sa jag innan jag tog hissen upp förbannad. Till saken hör att min staffe inte attackerat någon medan hennes hund attackerat hundar i huset och även utanför har jag hört av säkra källor. Skulle min Wilma bete sig så som hennes lilla mops så skulle jag bli anmäld på stört. Men nu handlade det inte enbart om hunden utan ägarens attityd, mötte henne igår men orkade inte ens hälsa och vara trevlig mera efter den incidensen ;) 

Varför blir vissa pensionärer så otroligt bittra på allt och alla och anser sig ha rätten på sin sida enbart för att de är äldre??? 


 


Ja ja, skit i tanten nu och må gott Malin, låt henne inte ta ner dig ;) På kvällen damp det ner två veckotidningar från tanten längst ner som jag stod och pratade :) Jag brukar även ge åt henne när jag läst dem klart så det har blivit ett litet byte mellan oss :) Så alla pensionärer är inte otrevliga ha ha ha...


Igår kom hårprodukterna som jag vann :) Gidars så gott de alla doftar, fräscht utan att bli för mycket eller lukta av kemikalier. Testade ena efter jag duschat och den var det den utlovade :) Ska bli roligt att prova de andra också, kanske att jag har hittat ett nytt favoritmärke.


 


Hmmmmm.... Såg precis att det är Ostbågens Dag, funderar om jag ska be Nathalie inhandla en påse när hon ändå ska på COOP innan hon kommer hit :) Är ju nya säsongen av Marko och Irma idag och då kan det vara gott med något litet när jag ser. Nathalie kommer direkt hon slutar jobbet och varit på COOP, hon ska färga mitt hår och så ska jag bjura henne på chorizosoppa. Det är så roligt att hon har flyttat hem igen från Piteå så vi får umgås. Här är ett foto av oss sedan -15 då vi skulle göra en deltagare på Draget lite glad då han var ledsen när han traskade hemåt :) 


 


Nu ska jag ta tag i dagen tänkte jag, jeansen får vänta till i morgon :) Ska ta och städa badrummet och dammsuga lite så att det är representativt när Nathalie kommer ;) 

Hoppas att ni alla får en fortsatt fin vecka och unna er lite ostbågar idag.


Tjillevippen


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards