Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 4 april 2024

Påsklovs dagarna börjar kyliga

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvintern. Vi har i alla fall soliga vackra dagar som bjuder till trevliga prommisar men den lilla snålblåsten skulle vi gott klara oss utan ;) 


 


Igår morse kom äntligen mitt bovetebröd och bipollen, stod bakom dörren när jag och Wilma skulle ut. Detta är en perfekt frukost, lite yoghurt med bipollen och två bovetemackor med philadelfiaost och tex salami eller tonfisk. I morse blev det med salami. Ser fram emot att bipollen ska göra effekt, när jag tagit det sist så har jag fått bättre med värken och kraftigare hårväxt (kan verkligen behövas) ;) Hittade även mina underlägg i grytskåpet så de är tagna fram för att framöver skona mitt köksbord som redan är sargat av mig. Ett av dem ligger under laptopen nu så att den inte skrapar mer.


   


Jag känner mig rätt nyttig veckan som varit, inte bara har vi nu njutit av promenader i solen men jag har även fått tvättat upp allt i tvättkorgen, renbäddat, dammtorkat lite och dammsugit. Det går bra när jag får göra det i mitt eget tempo, lite då och då. Dessutom har jag varit ner på ICA ensam, har i och försig gått tidigt vid 7-8 när jag vet att det är minst folk men jag har i alla fall gjort det :) I med de trådlösa hörlurarna, en röd Pumaväska krossad över för att bära det jag handlar i så har jag traskat iväg. För ett år sedan trodde jag aldrig att jag skulle promenera så mycket som jag nu gör, de 42 kilona som jag tappat gör mycket åt orken. Jag har alltid tyckt att det är tråkigt att promenera och tänkte aldrig på att det berodde på vikten. Nå, 30 kg till ska sakta men säkert bort innan jag är i matchvikt ;) Jag uppskattar i alla fall att nu kunna ta en promenad och att inte vara beroende av att någon skjutsar mig eller ta taxi som jag ofta gjorde. Nu kämpar jag och det går bättre och bättre för varje dag och jag utmanar mig, det ska gudarna veta ha ha ha... 


Idag ska jag nu innan vi ska gå ut ta och gå igenom 2 hyllor i byrån jag har i köket, tror att det heter byrå... Ja ja, där finns i alla fall en lunta med papper och pärmar sedan jag jobbade på SFI förra gången och från när jag om somrarna jobbade som feriehandläggare. De har bara blivit kvar där men nu ska det bort så att något vettigare kan få ta plats där. Har ju sålt min turkiska teservis som stått på den så har tagit in en kandelaber efter mamma och pappa och en gammal skål som jag köpte på loppis i Finland. Känns som att det blev rätt ok men jag ser att jag skulle behöva ta upp ett tapetbyte med hyresvärden för denna är ju sedan Adam var länsman.


 


Kanske att jag nu skulle få tummen ur rö... och sätta igång :) Men först ska jag diska bort det som finns i diskhon, lagade ju ärtsoppa igår kväll så disken måste undan nu. 

Hoppas att ni alla har en fin vecka och att den fortsätter likadant.


Tjillevippen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards