Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 23 mars 2024

Så trötter var dag

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för att jag slutat med de antidepressiva och samtidigt pressar mig på arbetsträningen och även privat. Därför lade de fram tiden för när jag ska utöka tiden på arbetsträningen så i slutet av april hoppas jag kunna utöka. Som jag sa åt dem så känns det som att jag knappt har något privatliv för då jag är hemma sover jag mest eller ligger för jag orkar inte vara i farten. Men det ska nog bli bättre, de vill att jag kontaktar vården igen men jag vet inte om jag behöver det, har ju nu varit utan de antidepressiva ett tag och samtalskontakten kan ju inte hjälpa mig varje dag för verktygen har jag ju fått för att hantera allt. Sedan hittar jag ju även egna sätt att hantera svårigheterna som matt lyssna på Svensk Pop kanalen när jag går där det är mer folk och att tex på affären står Mari bakom i kassan så att jag inte får panikångest och stress. Jag tycker ju att det går bra även om det går sakta :) 


Har även i veckan varit på magnetröntgen för cystan de såg på höger äggstock. Från proverna och ultraljudet i Sunderbyn så trodde hon inte att det var något elakartat men då hon hade svårt att se på ultraljudet i vissa vinklar så ville hon även att jag gjorde en MR. Sååååå orolig jag var innan, det var ju länge sedan jag gjort en MR och det enda jag minns var att jag tyckte att det kändes som att ligga i ett skruvstäd. Jag hade inte behövt oroa mig då MR har utvecklats och blivit större och dessutom ljusare invändigt :) Det gick hur bra som helst så nu väntar jag bara på resultatet. 

Mindre roligt när jag var i omklädningsbåset... Jag har ju ingen helkroppsspegel hemma vilket de hade där... Jiiiiiissssses vilken chock att se min kropp efter de kilon jag gått ner. Jag är ingen vacker syn med alla "rynkor" på ben, rumpa och mage. Nå, jag orkar ju röra mig och har mindre värk så får väl tänka som så att det finns kläder som döljer hi hi hi... Men jag känner mig då lååååångt ifrån snygg vill jag lova.


   


I helgen blir det lugnt, har bokat tvättstugan och hoppas orka städa lite. Förra helgen gick jag och Mari på FH där de hade en kulturdag med provsmakning från flera länder. Jag ville så gärna gå då det var en del elever från SFI som var där och det är ju så roligt att smaka på olika länders mat/desserter. Det gick rätt bra och när vi hade plockat på oss några godbitar gick vi till elevernas lunchrum där det var lugnt och inte en massa folk :) Så jag klarade det rätt bra känns det som :) Efter gick vi en runda runt stan och genom gallerian där utställare sålde olika sorters hantverk. 

När vi promenerade stannade Mari till och sa att det verkligen var länge sedan jag och hon var en tur på stan en lördag och det stämmer, är väl typ 10-11 år sedan jag har varit ut på promenad bland folk. Kändes ändå bra och det är ju skönt att kunna börja ta sig ut igen. Gallerian har jag inte heller gått genom på typ 6-7 år men nu är det gjort och det var ju inte farligt ;) Däremot trött efteråt men det var det värt.


                         


Annars så har jag inte gjort mycket annat är arbetstränat och sovit typ ha ha ha... På jobbet är det så roligt och speciellt de dagarna jag är på SärVux, där fylls man på med energi av elevernas positiva sätt :) Varje rast börjar med att en elev som älskar Hooja får sjunga och dansa till Banan Melon Kiwi & Citron medan nästa klappar händerna och vickar på höfterna :) Det är ett sådant härligt gäng och vi har nog mycket att lära av dem faktiskt. 

Bjuder er på låten på holländska :) 



Drag i den också men på skolan är det på svenska som den gäller :) 

 

Kikar ut och det ser ut skönt, vi var ut redan efter 5 när jag vaknade så just nu sussar Wilma gott. Själv har jag tagit en frukost, sett Paranormal Nightmare och suttit med min sista diamond painting ett tag. Har tvättstugan kl 11 så innan dess ska vi gå en prommis då jeansen ska in i tvätten, jadå har 2 par som passar men det ena har så många rivna hål så de känns lite kalla än så länge ha ha ha... Gäller att planera när det ska tvättas :) 

 

Kommande vecka blir lite kortare då det är påsk och sedan är jag ledig veckan efter då det är påsklov :) Jag hoppas på sol och värme så att jag kan sitta i solen på balkongen, kanske t.o.m lägga mig på solsängen och vila :) Är det dåligt väder så får jag sitta med min diamond painting och även fixa lite sommarsmycken då jag i veckan fick snäckorna jag beställt för att tillverka lite egna fotlänkar och armband :) Får visa när jag är klar :) Fick då även en massa nya näsringar i somriga färger, kostade blott runt 35:- för allihopa :) 

 

   

 

Fick ju längre tillbaka press on nails i mattsvart och nu sitter de på plats, pimpade dock några med blått glitterlack och det blev riktigt snyggt (enligt mig). Vill verkligen slå ett slag för denna typ av naglar om man liksom mig lever på liten inkomst men älskar långa naglar. 

 

 

 

Nä, tror att jag ska vila ett tag innan vi ska på promenad, jag och Wilma :) Det är grått men ser ut som att solen kan kika fram på ett tag och då blir det ju skönt att komma ut en sväng innan tvättstugan kallar. 

Hoppas att ni får en riktigt fin helg!

 

Tjillevippen

 

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards