Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 2 april 2014

Av Malin - 2 april 2014 12:45

Ja det gjorde jag av den enkla anledningen att alla ändå skulle tro att jag skämtade om allt ;) På Fejjan var det inne att gå från singel till förhållande eller att ha en bulle i ugnen.

Kvällen innan frågade min M om vi skulle göra något drastiskt & lägga in status att vi är i förhållande men utan namn... Utan namn väljer vi av den enkla anledningen att vi fortfarande inte träffats men är otroligt förälskade, hur man nu kan vara det... Jag förstår inte det själv men det fladdrar fjärilar i magen & pirrar i hela kroppen när vi pratar med varandra eller jag tänker på honom. Så namn väntar vi med tills vi har setts vilket förhoppningsvis blir snart när det passar oss båda. En väninna hade scrollat tillbaka på förra årets 1 april på min sida & såg då att jag även där hade skrivit i ett förhållande som skämt. Hon trodde det var likadant nu men icke, nu finns det någon i mitt liv.

Idag känner jag mig lite ur gängorna, vet inte varför, kan vara astman som gör det men har liksom ingen ork i kroppen & skulle hellst av allt bara ligga & sova. Och egentligen... Varför gör jag då inte det, har ju inga direkta "plikter" förutom att fixa mat åt Wilma. Man ser att astman påverkar mer än man tror, ena dagen tar man en längre promenad utan problem & nästa får man kämpa sig igenom den. Kan vara rätt irriterande när man vet att det inte är kondisen det sitter i. Ändå har jag blivit bättre med medicineringen som jag tidigare slarvade rätt bra med.

Har i alla fall idag varit & handlat hem mjölk så att jag kan baka åt pappa så bara jag får inspiration ska jag sätta igång. Har även varit ner på strandpromenaden med Wilma så att hon fick springa av sig så nu är hon nöjd & har gosat in sig i mitt täckte på sängen.

Igår var det som sagt 1:a april... Småpysslade hemma & gjorde ännu en gryta med kycklingsoppa, blev 14 portioner så jag har då soppa så det räcker. Satte i lite extra sambal oelek & jädrar vilket drag det blev i soppan, när jag tagit första skeden fick jag en serienysning som hette duga hi hi hi... Den öppnade både näsan & lite till tror jag.

Var till kyrkogården en sväng & penseérna på mammas grav var fina trots minusgraderna natten innan, vi valde givetvis gula & sommarens blommor kommer också gå i gult då det var hennes önskan till begravningen.

Tisdagar brukar jag på morgonen ha Det Okända morgon, äter då frukost & ser avsnittet sedan måndag kväll men nu fällde jag en tår då det inte sändes i måndags, fick vackert äta frukost utan deras sällskap.

Något som däremot kommit tillbaka är ju nya avsnitt av Halv Åtta Hos Mig... Så roligt att se "vanligt" folk laga mat & få lite inspiration, däremot är jag väl inte så glad över byte av programledare... Pia låter som en speedad papegoja så att jag bara blir stressad när hon pratar för mycket. Helge var no1 & hans skämt lät inte tillgjorda.

I kväll är det dessutom finalen av Sveriges Mästerkock, jag håller på Ala då jag tycker att hon varit rätt jämn i sin matlagning. Dessutom skulle jag gärna köpa hennes kokbok då jag hörde vad den skulle innehålla.

TV ja... En serie jag började se förra veckan är Badhotellet, en helt underbar Dansk serie som jag ser fram emot att se varje torsdag framöver.

I helgen när Mari kom över så satt vi & pratade utlandssemester, vi längtar båda något enormt till våran vecka i Turkiet. Mycket solande & efter stranden ska vi ta några rundor i poolen för att kroppen ska få sitt också. God mat & dryck hör ju till & sedan shopping. Men inte shopping som alla tror av kläder, skor, väskor och så vidare. Nej, vi handlar lite annat som vi ska ha hem. Dels har Rexona en puder deodorant som inte säljs här i Sverige, den är helt underbar då den är "torr" & inte ger missfärgningar under armarna när man har svarta kläder. Vi köper även Niveas lotion som är helt underbar & luktar gott av apelsin. Ännu en hudcreme, Turkisk, som är gjord på granatäpple eller oliver, helt underbar & har fuktar huden länge. Granatäppelte är också en favorit då den kan drickas både varm eller kall. Sedan min favorit, den Turkiska korven sucuk som är kryddstark, kanon att äta till frukost om man steker den med ägg eller till måltid med till exempel pasta. En flaska Yeni Raki är också ett måste, fräscht att ta ibland om sommaren med lite is i. Det sista som vi alltid vill köpa hem är Magnums underbara choklad, fattar inte varför den säljs i så få länder. Jag är själv inte mycket för choklad men denna är underbart god.

Ja, det var våran inköpslista på semestern ha ha ha... Lite som att vi handlar på Dollar Store eller ÖB men vissa saker får man bara inte tag på här i Sverige & denna gången får vi ju dessutom ha 30 kg/person på planet.

Nä, nu är det dags att fixa mat åt Wilma, makaroner & mald lever mums... Ha en fortsatt fin dag ni som orkat läsa ändå hit.

Tjillevippen


Åker ni till Turkiet så smaka Magnums underbara choklad  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards