Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 13 december 2017

Av Malin - 13 december 2017 09:41

Hoppas att ni alla blivit lussade på jobben, av barnen eller av TV:s lucia :) Sjäv har jag inte blivit lussad någonstans och det går vällan lika bra det men vill i alla fall passa på att önska er alla en riktigt trevlig Lucia.



Igår så var jag till hälsocentralen för mitt blodtryck som efter dygnsmätningen måste åtgärdas så nu fick jag en kompletterande medicin som man hoppas ska få ner mitt övertryck som är på tok för högt. Jag var väl inte så road av att få komma in 40 minuter efter avtalad tid så när han kom och ropade upp mig kastade jag upp armarna i luften och utbrast "hurra", bara 40 min för sent... Jag kan lova att han såg ut förvånad. När jag just innan frågade i receptionen om de fått in ett akutfall när jag fick vänta så sa hon att det tydligen var dubbelbokat och att jag egentligen skulle ha gått in före de andra. Gjorde ju inte mig speciellt mycket gladare med det beskedet och då  jag såg läkaren såsa runt lite hit och dit i sakta mak med ett papper i handen. 

Det jag tycker är roligt eller ska jag skriva ironiskt är att var hellst annanstans man ska på möte så ber de om ursäkt om man så bara får vänta 5-10 minuter över tid men se på lasarett ber de ALDRIG om ursäkt, där förväntas man ha tålamod & vara beredd på att vänta.


Ja ja, så kan det i alla fall gå ibland men nu är medicinen fixad och han skulle även skicka en remiss till kuratorn som jag har väntat på sedan 1 juni men som vanligt är det ju låååång väntetid dit med så innan jag fått komma mår jag väl mycket bättre ;)


Nu vill jag önskar er alla en fortsatt fin dag. Ha det bäst och sköt om er.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards