Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 20 juli 2023

Torsdag av alla dagar...

Av Malin - 20 juli 2023 12:24

Satt precis och funderade vad det är för dag och kom fram till att det är torsdag och i morgon åter fredag :) Grått ute och har för mig att det var +15 när jag var ut med Wilma vid 9, vi var ut redan före 5 en sväng men då mest för att jag inte kunde somna. Har ätit lite och Wilma har fått mat, suttit och scrollat på lakan då jag uppmärksammade att jag behöver nya innan de andra har gjort sitt, annars är jag sådan att jag väntar till det liksom är kris. Kläder är ingen idé att köpa utan jag använder nu sådana som tidigare varit för små, tur att man sparat dem så att jag nu kan ha dem när jag gått ner i vikt. Dels en superfin tunika från Hot Lava som jag fyndade på rea för ca 5 år sedan men som då var för liten runt bysten men nu passar :) Har någon gång haft den ute på försäljning men nu är jag glad att ingen nappade ;)


 


Har inte gjort så mycket sedan jag uppdaterade sist, mitt liv måste te sig vääääldigt tråkigt men kanske är det så för många. Att dagarna ser ut rätt lika, att man kämpar med vardagen för att få något gjort då orken inte finns men vissa dagar går det som på räls, upp och ner hela tiden :) När det nu några dagar varit lite svalare så har jag i alla fall fått tillagat chorizosoppa och gulaschsoppa plus bakat lite kärleks muffins så känner mig ändå rätt nyttig även om det nu tog 3 dgr att göra det ha ha ha... Men jag försöker göra som min väninna säger, klappa mig på axeln och säga att jag gjort bra även om jag tycker att jag kan göra mer, om man nu ser till vad jag gjorde när jag mådde bra. Idag ska jag i alla fall ta och dammsuga, sedan har jag funderat på om jag skulle baka kolasnittar med smak av lakrits så att det finns något mer i frysen än kärleks muffins om jag får främmande. Kolasnittar är så sjukt enkla, går snabbt och är uppskattade kakor. Har tidigare även köpt hem mandelmassa för att baka mazariner men det känns lite väl avancerat då jag just nu inte har mycket ork så de får vänta tror jag :) 


   


Innan det blev gråa dagar har jag som vanligt hängt på balkongen på min solsäng :) Vattnat blommor, plockat vissna blommor och det vill jag lova att jag fick göra efter hagelskuren som kom för ca 1v sedan tror jag det var, den gick verkligen hårt åt blommorna men de ser ut att ha rest sig igen även om lobeliorna ser ut lite yviga och okammade :) 


   


Fick ju förra veckan min solhatt från Trocadero och den var faktiskt riktigt skön att ha på i solen men jag ser verkligen ut som ett åkerspöke i den ha ha ha... Förstår varför jag aldrig köpt en hatt tidigare men när ingen ser mig så kan jag ha denna och för första och antagligen även sista gången ska ni få se mig i hatt, får väl liksom bjuda lite på mig själv ;) Men förresten kom just på att jag även för snart 30 år sedan köpte en likadan modell på Cypern. Gick guideutbildning för VING och vi skulle ha After Ski "lektion" på Craigs Bar och de var de snyggaste jag och Maria kunde hitta även om de nu inte riktigt var after ski modell ha ha ha... 


   


Då har jag bjudit lite på mig själv även om jag är riktigt obekväm med det men ser det som ett sätt att tvinga mig själv framåt i mitt mående. Lika är det på COOP, jag har inte tänkt skaffa själv scanning utan fortsätta utsätta mig för den vanliga kassan där jag får stresspåslag och svetten rinner. Visst, det är jobbigt och inte roligt alls men vem har sagt att det ska vara lätt att komma tillbaka? Inget kommer gratis och medicineringen gör ju bara så att jag klarar av att utsätta mig för dessa situationer, medicineringen gör inte så att jag fungerar som jag gör normalt som många tror. Jag ska tillbaka, oavsett hur lång tid det tar och jag hoppas att KBT´n kommer att hjälpa bra och ta mig ett bra steg framåt och sopa undan min sociala fobi. 


Nu ska jag ta och plocka fram snabeldraken och dels få bort lite blåa tussar från Wilmas yllepläd :)) Hoppas att ni alla får en riktigt fin dag och är ni i Kalix krokar så finns det en massa gratis aktiviteter och uppträdanden för barnen idag och i kväll kan man gratis se Marcus & Martinus. Ha det bäst alla där ute.


Tjillevippen


 
 
Kristine

Kristine

20 juli 2023 13:51

Fin (og praktisk og beskyttende) solhatt, da!

Ønsker deg en flott torsdag videre ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin

20 juli 2023 17:32

Hjärtligt tack snälla du :)
Önskar även dig en fortsatt fin torsdag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards