Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 29 juli 2023

Det ljusnade ett tag :)

Av Malin - 29 juli 2023 12:44

Ja, två dagar kunde jag ligga på solsängen och ha det skönt någon timme. Igår kväll började det åter falla regn och jag somnade skönt på soffan och missade både Tyst Vittne och Göta Kanal 3 :)) Vaknade just för midnatt, var ut med Wilma, såg lite av en film innan ögonen åter började gå igen och då flyttade jag mig till sängen. Tänk att TV är verkligen den bästa sömnmedicinen :) Så efter jag flyttat mig till sängen tar det oftast länge innan jag kan somna om, då brukar jag på mobilen slå på något att se så blir jag trött av det igen :) Gäller att planera ha ha ha... Nå, jag tycker i alla fall att jag vissa nätter fått börja sova lite bättre i alla fall. 


 


I eftermiddag ska det storhandlas, har inte handlat mat på 2v och nu fanns det bara en portion paprikasoppa kvar i frysen ha ha ha... Ska köpa så att jag kan tillaga chorizo soppa, gulachsoppa, guvec och köttfärssås. Blir givetvis storkok av alla rätter så att jag kan portionera och fylla på frysen igen. Skönt när det är gjort och då slipper jag stå vid spisen om värmen kommer åter, så lätt att bara ta ut och värma i mikron. Fasen vad det är skönt att äntligen ha hittat ett sätt att äta på som passar mig och som gör att jag går ner i vikt. I kväll blir det dock lite ostbågar och Portello Zero när jag ska se Jönssonligan på Mallorca "La Banda De Jönsson" :)) 


     


Wilma har fått mat och redan innan 7 var vi ut, då föll ett lätt regn. Skulle nyss snabba mig ut innan det började regna igen men tji fick jag så därför sitter jag nu här och skriver :) Nu verkar det dock ha lättat så jag ska dra på mig och traska ut med henne, sedan blir det en snabb sväng med dammsugaren och en dusch. Har tusan inte fixat håret på lite över 2 veckor, bara vattenkammat min mohawk då det varit lättast men nu ska jag slå på stort och styla det :) Vill ju inte se ut som ett åkerspöke när jag ska ut bland folk. 

Hoppas att ni alla har det fint i regnet eller solen om ni har tur :) Avslutar med en video med underbara Nana som just nu kämpar med operationer efter sin cancer i munnen, jag hoppas av hela mitt hjärta att hon snart ska ha fått gjort allt detta klart och få göra det hon älskar mest, nämligen sjunga. Hennes otroliga röst har ni nog alla hört, kanske utan att veta om det så lyssna gärna på alla hits som hon varit med och sjungt på.


Tjillevippen 


 
 
Kristine

Kristine

29 juli 2023 14:36

Åh; MÅTTE DU minne meg om at jeg har en pose med OLW i langskapet på kjøkkenet...? ;)

Nå vet jeg hva jeg skal kaste meg over i kveld!

Storkok er både praktisk og smart, og dessuten rimeligere.
Ønsker deg og Wilma (fint og artig navn!) en fortsatt flott juli-lørdag ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin

29 juli 2023 16:10

Jaaa men visst är OLW ostbågar gott ;) Unnar mig det fredag och lördag kväll. Vilken tur att jag påminde dig så att de inte låg i skåpet och blev gamla ;))

Storkok är verkligen jättebra och när man portionerar så äter man aldrig för mycket som man lätt gör när något är så gott.

Tack snälla du, Wilma och jag önskar även dig och de dina en riktigt fin lördag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards