Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 8 november 2013

Av Malin - 8 november 2013 20:04

Dagen började rätt skönt med en morgonprommis i snöfall, underbart härligt var det & Wilma njöt i vanlig ordning av att springa runt i snön & jaga snöbollar. Mötte 2 vita lurviga hanhundar men Wilma kunde vara lös utan att springa till dem för jag var ju så mycket roligare än dem idag.


Efter det försökte jag komma fram till både kirurgavdelningen där mamma legat & kirurg mottagningen för att få tag på läkaren som vi träffade förra veckan. Slutade som vanligt med att man får lämna sitt nummer & bli uppringd, visade sig dock att han var ledig & återkommer först på måndag. Jag vill verkligen checka att de gör ALLT här på orten för mitt förtroende har de tappat för flera år sedan.

Idag när jag kom till mamma var hon väldigt svag, en sköterska skulle sätta ny kanyl så att hon kunde få näring, hon försvann & kom aldrig tillbaka men efter ca 1,5 tim kom en ny sköterska. Mammas blodkärl är nu väldigt tunna & spricker lätt så vi kom överens om att hon skulle ta & låta dem sätta in en slang i halsen där de kan föra in näring, smärtlindring & även ta prover från så att hon slipper stickas.

Åkte hem & väntade att hon skulle ringa att hon var uppe på avdelningen & visst gjorde hon det men utan någon slang... Det hade gjort så ofantligt ont så hon orkade inte, så lokalbedövningen hon lovades måste ha uteblivit. En j-a massa klåpare, min moster ringde till henne & nu har mamma lovat att i morgon prata med läkaren om att de får köra henne till Sunderbyn för att få detta insatt då de inte klarar av det här. Kanske inte konstigt att de lagt ner operation här.


Nu ska jag ta en treogrogg mot huvudvärken & en varm dusch för att få kroppen att slappna av.

Önskar er alla en riktigt fin kväll.


Tjillevippen


Från mammas sal  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards