Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 5 december 2019

Av Malin - 5 december 2019 12:38

Veckan kunde inte varit bättre vad gäller jobbet då jag har fått förlängt kontrakt till sista juni :)) Jag trivs ju som fisken i vattnet och är gärna kvar. Får jag se hur det blir efter det, läraren vill ju gärna att jag går utbildningen till lärarassistent men själv anser jag att jag inte har något läshuvud, vilket jag ansett sedan jag slutade klass 6 och min lärare kramade mig och sa -Malin, vad ska det bli av dig? Sedan är ju inte mitt minne det bästa sedan depressionen slog till, i alla fall mitt närminne som verkligen suuuuuuuger. Nå, får väl leva på de gamla minnena ;)

Men hur som hellst, jag har fått förlängt kontrakt och det känns super duper roligt :)


 


För två dagar sedan hade jag dock en lite tyngre dag eftersom det då var på dagen 6 år sedan mamma gick bort. Jag saknar henne grymt mycket och önskar att jag kunde få prata med och krama henne igen. 

Samtidigt en sådan dag kommer tankarna och funderingarna på hur länge vi kommer att få ha pappa kvar, jag hoppas att han har många år kvar. Han är ju bra mycket piggare än de andra i hans ålder, 87 år. Han städar, lagar mat, har ju sin kolonilott som han pysslar med, är "barnvakt" år Wilma när jag jobbar osv. 

Nåja, saknaden efter mamma kommer aldrig försvinna och skulle jag ha vetat hur kort tid vi hade kvar med varandra så hade jag tillbringar ännu mer tid med henne än jag gjorde. Men det är klart, sådant är svårt att förutse.


 


I morgon är det ju julfest med jobbet, jag är dock osäker på om jag kommer att närvara eftersom mina knän verkligen strejkat pga detta väderomslag som är just nu. Det är inte roligt när knäna sväller upp och värker, jag har ju slutat med värkmedicin för ca 2 år sedan men idag må jag nog till apoteket och köpa Pronaxen. Annars så brukar  jag i stället sätta mig i badrummet och spola dem med varmt vatten vilket lindrar för stunden. 

Jag hittade även kortison hemma och påbörjade en kur i morse så att de ska bli lite bättre till vi ska till Luleå på lördag, inte roligt att bo på hotell och gå ut med tjejerna om man har denna värk. Nä, jag ska nog vara bättre till dess hoppas jag verkligen.


Jag fick i förra veckan 2 sjalar jag beställt av en f.d elev, suuuuperfina :) Hon kommer från Kenya och importerar superfina varor så som sjalar, saronger, örhängen och sandaler som hon säljer. Kika gärna in på hennes sida, länken finns under fotot av sjalarna. Den lila ska Mari få när vi är på hotellet och den puderrosa behåller jag själv.


 

https://www.etsy.com/se-en/shop/AfricanlilySE?fbclid=IwAR03KWS2C3IS2ED2Ljc0zVIfF4O9LErs7R8etASVnjK3_8qowfwcZwyhjBQ


Håller ännu på med mina biskvier, när jag har sådan här värk så blir det ju inte att jag orkar göra allt på en gång. Först gjorde jag bottnarna, igår satte jag på apelsinkräm på 15, idag ska jag sätta på lakritskräm på en del och till slut vanlig chokladkräm. När det är gjort kommer jag att doppa alla i choklad samtidigt för att slippa smälta choklad flera gånger. De med apelsin kommer att få lite syltad apelsin på, de med lakrits får lakritsflakes och choklad får ett guldglitter på, då kommer man att se skillnad på dem och inte få en överraskning när man tar en tugga :)


 


Nu ska jag fortsätta göra lite nytta och hoppas att ni alla har en fin torsdag, sköt om er och kom ihåg att ta vara på tiden med nära och kära.


Tjillevippen


 



   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards