Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 13 februari 2020

Av Malin - 13 februari 2020 12:21

Ja den spelar för fullt nu på den franska rariokanalen jag lyssnar på, har ju lunch så när jag är själv i klassrummet drar jag loss ;) Måste ju fylla på energin och vad passar då bättre än gammal hederlig dance musik.


Torsdag och fredag i morgon. Veckorna bara rusar iväg och det känns som att jag inte riktigt hänger med i svängarna. Sitter just nu på lunch och kom på efter jag hade ätit upp min delikata macka från OK Q8 att jag kanske skulle plita ner lite här. Igår förmiddag var jag med en grupp på Kulturskolan där de nu några onsdagar ska jobba med en utställning gällande att återbruka. Så roligt att vara med när de ska få vara kreativa och skapande. När jag kom tillbaka lagom till lunch så hade en av eleverna med sig tårta som hon bjöd alla på då hon fyller år, mycket trevligt och uppskattat av de andra i klassen. Jag måste säga att jag verkligen trivs med detta jobbet, så roligt och varierande, ingen dag är den andra lik. Och så mycket som jag själv lär mig av eleverna som kommer från alla delar av våran jord. 

 

   

Typisk lunch på jobbet, hemmafixad och köpt :)

 


Idag när jag kommer hem så måste jag verkligen ta tag i lite städande, dammsuga och plocka undan lite här och där. Känns som skönt när jag börjar få lite rutiner och jag måste även boka en dag i tvättstugan så att jag får tvättat klädseln till sofforna. Brukar tvätta den 1-2 ggr om året för att få dem ordentligt uppfräschad då jag låter Wilma vara på dem. Det jag uppmärksammat är hur otroligt slitna de blir när man har hund, även om hunden bara typ ligger på dem, helt otroligt… Men hon har fått vara på dem sedan hon flyttade in hos mig så det känns lite sent att vänja om henne nu när hon är 10 år.

Har även börjat få lite ordning med matlagningen så i veckan när de har billig nötfärs så köpte jag igår och gjorde lite köttfärssås så jag har några portioner i frysen. Så otroligt skönt att när man kommer hem bara behöva koka pasta och värma köttfärssåsen i mikron. By the way så kan man även byta ut pastan till rödbetspasta som jag hittat på COOP, man kan koka den innan men jag brukar ta den som den är eftersom körrfärssåsen redan är varm, smakar faktiskt riktigt gott. I min köttfärssås sätter jag även tärnad bacon för att få den lite "matigare" och även oregano.

 

 

 


I helgen hoppas jag att C kan komma, kanske på söndag…. Han fick ju redan igår hämta hem bilen från verkstaden så han pratade om att kanske komma förbi även i kväll på eftermiddag och det skulle ju vara superroligt, saknar ju honom och skulle gärna ha honom nära mig varevig dag men jag tror inte att det blir av idag. Detta med känslor är ett kapitel för sig men jag har verkligen fallit handlöst för honom.

Det är verkligen konstigt, jag var gift med en man som jag aldrig riktigt kände något för, vi var mer vänne. Jag hade aldrig de där "fjärilarna" i magen som alla pratar om, jag tror att allt gick så fort att jag aldrig hann känna mig för. Jag åkte ner till honom, efter en vecka förlovade vi oss och efter ytterligare 6 månader var vi gifta och 6 mån senare flyttade han till mig. Man ska inte ångra något man har gjort men jag har i alla fall lärt mig att man inte behöver ha det så bråttom. 

C däremot tar jag det sakta med men hans sjukt vackra ögon fick mig som sagt på fall :)

 

Skulle nog kunna skriva hur mycket som hellst om honom men det får bli i ett enkom inlägg tror jag ;) Nu har eleverna börjat droppa in så jag ska göra lite nytta. Hoppas att ni får en fortsatt fin dag.

 

Tjillevippen 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards