Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2021

Nedräkningen har börjat...

Av Malin - 2 augusti 2021 08:12

Ja, nu är den igång, nedräkningen till min semester :) Sista 5 dagarna, på fredag får jag äntligen min första sammanhängande semester på 3 år. Fatta hur skönt det ska bli och jag hoppas verkligen att vädergudarna lämnar lite sol och värme till de veckorna. Nå, vill den inte visa sig så får jag väl ge min lägenhet lite extra kärlek i form av att röja klädkammare och garderober :) Nedan mitt hemmakontor, kör dator på dator ha ha ha... Den undre för arbete till skolan och den övre till att regga ferieungdomarna.


 


Solen ja, jag har i alla fall hunnit ta vara rätt mycket på det fina vädret så jag ska inte säga att jag har haft en dålig sommar hittills heller även om jag har jobbat. Jag har varvat mellan baden baden och solsängen, tom ätit ute på solsängen och njutit i fulla drag av solens värmande strålar. Det har ju sedan i torsdags förra veckan lovats regn, det har skjutits fram en dag allt eftersom men nu när jag såg på vädret så kommer det inte att regna kommande vecka i alla fall. Det skulle gärna få regna om nätterna i alla fall för nog har gräsmattorna tagit stryk, sönderbrända och med massor av maskrosor som trivs jättebra när det är torrt och näringsfattigt i jorden. 


     


För en vecka sedan skulle mamma ha fyllt 88. Saknaden försvinner aldrig och direkt jag börjar tänka mer på henne så kommer tårarna, saknar henne så enormt. Våran familj är inte heller vad den varit utan henne. Jag och pappa ses ju varenda dag förutom när min yngsta bror från Stockholm kommer, då vågar pappa inte ringa mig för att fråga om jag ska komma med till graven osv med honom. Han ringde i förra veckan och frågade om jag skulle följa med eftersom min bror hade åkt till Haparanda. Jag frågade om han inte vågar fara med mig när han är hemma… Nej, blev svaret, han säger att jag ska skaffa ett eget liv. För f-n, pappa blir 90 i mars. Jag blir så in åt h….. förbannad på min bror, det är jävligt lätt att komma hit 5 dagar på 2 år och tycka till när man inte annars någonsin behöver lyfta ett finger för att hjälpa till. Vem är det pappa ringer till när han mår dåligt? Vem är det som mitt i natten springer över till honom och inväntar ambulansen? Vem är det som hjälper med alla papper och deklaration? Ja inte fan är det han i alla fall. Jag kan nog säga att jag har en bror mindre för det är inte första gången han hugger mig i ryggen. När mamma hade gått bort hälsade han på min moster och hade då åt henne sagt att jag är bortskämd… Jag??? Då hade jag i 2 år sprungit till  mina föräldrar när pappa ringt med gråten i halsen för att mamma var dålig och låg och mumlade att hon bara ville dö och blev arg när pappa frågade om han skulle ringa ambulansen. Jag fick snabba mig dit, ringa ambulansen och sedan gå in till henne och säga att de var på väg. Jag vill inte på något sätt klaga för jag hjälper givetvis mina föräldrar när de behöver hjälp MEN jag blir så in åt h-ete förbannad då att en människa som sitter 100 mil bort ska komma och döma mig.

Nå, tillbaka till mammas födelsedag. Grattis lilla mamma, hoppas att du har det bra på andra sidan.


 


Under denna pandemin har man ju knappt haft något umgänge, utanför jobbet har jag bara träffat min pappa och Carlos. 

Men i lördags bjöd jag in Mari på mat och yatzy kväll, precis som vi haft varje lördag innan denna pandemi så jag har utökat med en person till att umgås med. Vi har ju ofta varit till Turkiet på semester, där äter man ju något gott innan man strosar runt på kvällen och när vi kom hem brukade vi alltid sitta på balkongen och spela yatzy, äta något gottis och dricka något starkare än vatten. Så nu lagade jag den turkiska grytan Etli Kuru Fasulye som vi åt med grekiskt lantbröd till då jag inte hade turkiskt lavashbröd. Efter spelade vi yatzy, åt lite onyttigt och drack lite cider. Den nya limited cidern från Halmstad Crush är grymt god, smak av guava och vattenmelon mmm… Och Smirnoff Black är ju aldrig fel. Hur som, det var ootroligt trevligt att åter kunna umgås och jag hoppas att vi snart gör om det igen. Vi ska i alla fall ses i veckan och ta en tur till Frevisören och kika runt lite på campingen, ta en glass och bara vara.


       


Nu ska jag ta en liten tur med Wilma. Skrattade åt henne igår när jag hade på exfolierande sockor med mina USA-sockor ovanpå. Hon låg rätt nära mina fötter och fick nysa och fnysa åt lukten som liknar alkohol ha ha ha... Hon såg inte ut direkt nöjd när hon tittade på mig som ni kan se på det liiite suddiga fotot, min lilla älskling som i slutet av månaden fyller hela 12 år.


 


Nu ska jag lämna er för denna gång, hoppas att ni har det härligt och njuter av sommaren.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards