Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 21 november 2022

Grått och kallt

Av Malin - 21 november 2022 13:33

Så kikar jag in igen från ett grått, kallt Kalix men som har långt ifrån den snömängden som man får söderöver just nu 😊 Ledsen om  jag ler, jag vet att inte snöröjningen håller samma standard där nere men man kan inte låta bli att småle när folk blir rådda att jobba hemifrån och skolor håller stängt. Gillar de där kreativa som plockar fram ”laggen” och åker till jobbet. Varför kan man bara åka skidor när man är i Åre och betalat tusenlappar? Nä, har ni snön runt knuten så ta vara på det. Jag hoppas att vi också kan få snö snart så att den isolerar lite nu när kylan kommer, dessutom så blir det ju så mycket ljusare och renare.


 


Fick mail från min svägerska, hon och min bror Kenny är ju nere i sin lgh i Spanien, endast +28 och igår hade de valt att äta inomhus då det var för varmt för att sitta ute. Just nu skulle jag gärna byta med dem när vi har hela långa vintern framför oss 😊


   


Nå man får göra det bästa av situationen och igår när jag började städa klädkammaren så började jag även sätta upp lite julpynt för nog måste jag ändå säga att oavsett hur man mår så blir den en varmare och mysigare känsla hemma när man julpyntat. Ska fortsätta idag så snart ska nog både klädkammaren och julpyntandet vara klart :)


   


Något som också får en att må bättre är goda vänner, förra helgen hade vi här hos mig en liten tjejfest på tre personer :) Jag, Mari och Carina. Ingen mat bestämde vi så det blev en massa snacks, vattenpipa, vin och sprattelvatten. Vi hade supertrevligt och tjejerna kom sig inte hem förrän just efter kl 3 och jag somnade väl 1 timme senare men jag kan lova att för mig som är amatör när det kommer till alkohol så snurrade sovrummet när jag lade mig ha ha ha... Men som sagt, vi hade grymt trevligt och bestämde att det måste bli av snart igen. 


       


Småkallt här i lägenheten då jag inte slagit på några element, jag brukar ju aldrig göra det eftersom jag är så varm men jag börjar fundera på om det är åldern som gör att man fryser mera ha ha ha... Först i veckan har jag satt täcket i påslakandet efter sommaren och första natten var ett rent h-ete, jag var så varm att jag fick öppna fönstret och inte hade täcket på mig då och då. I natt gick det bättre så kanske att jag börjar vänja mig :) 

Nu ska jag i alla fall innan jag fortsätter med klädkammaren ta mig en kopp ingefärste, dels för att få upp värmen men också för att mota eventuell förkylning.


 


Ni får ha det så bra och hoppas att ni håller er friska i dessa influensatider.


Tjillevippen




 
 
Ingen bild

Jocke

23 november 2022 07:01

Även här har det snöat rejält på sistone! Samma sak angående skidor gäller nog för folk som hellre tar bilen till gymmet även om det ligger på gångavstånd och betalar för att sen ta ut sig helt där istället... Och sen tar bilen hem igen med samma logik att de "inte orkar gå". :D Men en kul idé! Vore kul att se vägarna fulla av folk på skidor istället snörika dagar. Men Spanien vore absolut en god idé nu. ;)

Snygga naglar på sista bilden. :)

Malin

6 december 2022 08:31

Eller hur, det är ett rätt roligt fenomen, bara något kostar tusenlappar så är det bra ;)) Det visar hur lättlurade vi är.
Det finns alltid de som ser lite längre än andra vid tex snöoväder eller översvämningar, som han i Gävle som körde vattenskoter. Jädrar vad mycket roligare han hade än alla som bara satt & väntade att det skulle ge med sig :)
Ja men visst vore Spanien härligt nu, jag är ärligt liiiite avis på dem när det kommer foton på mailen ;)
Tack snälla, får nu ta ett uppehåll från nagelvärden då ekonomin som arbetslös inte tillåter det. Om jag nu inte fixar dem själv eftersom jag har allt material hemma, tar bara så lång tid att göra på sig själv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards