Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 3 september 2023

Söndagsmys resten av dagen

Av Malin - 3 september 2023 10:50

Goder morgon, eller... Jag har ju varit vaken sedan just efter 5, då gick jag ut med Wilma så att hon fick kissa av sig. La mig sedan i sängen ett tag men vid halv sju tänkte jag att så här blir inga barn gjorda, nå det blir det ju inte heller även om jag stiger upp ;) Tog mig lite frukost och morgonmedicinen medan jag såg ett avsnitt av paranormal nightmare för att sedan diska och ta en promenad med Wilma. När vi kom in tog jag och kastade in diskhanddukar och trasor i maskinen så nu är de rena och upphängda. Väntar på hästhoppning och sedan är det ju friidrott så blir en dag framför tv men det gör väl ingenting då det ändå är grått och regnar om vartannat. Efter allt sportande kommer jag vara limmen i kroppen så då passar det bra att stretcha ut med att baka lite tänkte jag, en sort i alla fall. 


Igår var vi ju till Luleå och den Internationella matmässan, var skitväder och regnade i stort sett hela tiden, vi var in i några affärer och sedan drog vi till Storheden. Kände att denna månad ligger jag lågt med klädinköp så jag handlade sådant som alltid behövs så som toarengöring, toalettpapper, ny toaborste, diskborstar och sedan ben åt Wilma plus lite nötfärs, grönsaker och till bakandet till min födelsedag. Nyttosaker med andra ord som alltid bör finnas hemma :) Efter vi handlat klart så tog vi oss en hamburgare på Korvgubben för att sedan gasa hemåt. 

Vi är som ett radarpar när vi är till Luleå, Mari har körkortet men det är jag som vet var hon ska köra ha ha ha... Vi skulle nog kunna börja köra rally och jag får vara kartläsare ;) 


 


När jag kom hem gick jag direkt ut med Wilma innan jag packade upp det jag handlat, sedan blev det friidrott för att avsluta kvällen med Förrädarna, en riktigt bra serie ser det ut att bli :)  Jag skulle så stort se Unge kommisarie Morse men vaknade vid 23.30 till något helt annat så då gick jag och lade mig. Sov till just efter 5 då jag gick ut med Wilma. Sa åt Mari idag att vi måste åka till Luleå varje dag för då är jag så slut i huvudet så att jag sover. Det gick ändå rätt bra i Luleå tycker jag, satt mig att andas några gånger medan Mari provade lite kläder och värst var nog på Dollar Store där det var lite mycket folk men jag tror att jag är på rätt väg äntligen. 


 


Sist men inte minst vill jag bara dela en länk till insamlingen för Nana´s operationer eftersom det fortfarande måste göras fler och dessa ska en läkare i USA göra. Allt lät så bra när hon åkte till Indien för 1 år sedan och vi trodde alla, inklusive hon själv, att där skulle de göra alla operationer men sedan har de backat. Denna läkare har följt hennes resa och nu tagit kontakt med henne för att slutföra det som de började med. Så om ni har en slant att avvara så att en av våra mest briljerande sångerskor ska kunna sjunga igen då in på länkten under, alla bidrag små som stora är välkomna. Avslutar också med en video med en del av alla låtar hon sjungt på.


https://www.gofundme.com/f/skmdx-save-nanas-voice?utm_campaign=p_cp+share-sheet&utm_medium=social&utm_source=facebook


Tjillevippen


 
 
Tess

Tess

26 september 2023 14:40

Att fara till Luleå är ju en dröm, shoppa eller käka :) Har ju bott där en gång i livet. ❤️ Förrädarna är sååå bra och kul att se på :)

http://https://blondina.se

Malin

26 september 2023 17:00

Ja, det är rätt trevligt att komma sig dit ibland :) Lite bättre utbud på affärer och restauranger.
Visst är det roligt att se, speciellt hur folk vänder kappan efter alla andra i stället för att ta egna beslut :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards