Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 12 september 2023

Av Malin - 12 september 2023 09:21

Så var det tisdag, har vart ut med Wilma 2 ggr redan, intagit lite frukost och efter en Celsius för att få lite energi. Vet ju hur trött jag blir vid lunchtid dagligen så då jag idag bokat tvättstugan kl 11 för att tvätta överdragen till Wilmas soffa så behöver jag energi. Mina soffor är typ den amerikanska modellen med ett djup på 1 meter så väldigt stora sitsar vilket inte är roligt när man ska klä på dem igen efter tvätt, sätter dock på det när de är liiiite fuktiga för då är det lättare. Har nämligen köpt överdrag till sitsarna på båda sofforna då det är lättare att tvätta än ordinarie klädsel men jag vill ju först tvätta den så att det inte är smutsigt under :) Soffan har över 15 år på nacken och är sliten men den får hänga med ännu ett tag då Wilma sover där :) Jobbigt md tygsoffor, önskar att man kunde ta av klädseln på armstöden med men dem fräschar jag upp med en svamp och lite vatten med diskmedel i. Varför diskmedel kanske någon undrar... Jo för att Wilma ligger på dem och då blir de ju lite smutsfettiga om ni förstår hur jag menar :) Så idag ska i alla fall hennes soffa få service och om någon dag tar jag min egen. 


Blir spännande at se hur det går då jag igår kväll snavade på gummimattan utanför porten då den är trasig. Föll handlöst bak i asfalten, inte första gången så jag har lärt mig att lyfta huvudet så att jag inte slår i det ;) Men axlar/skuldrar/rygg ömmar enormt, armbågarna är lite skrapade och mitt högra knä sämre. Har ju artros så jag kan ju inte stå på knä, att då ta sig upp när man ramlat är inte det lättaste men igår hade jag tur då Mari var med och jag bad henne ta ut stolen från trappuppgången. Då kunde jag med hjälp av den ta mig upp för armarna är det inget fel på i alla fall :) Stackars Wilma blir så upprörd när jag faller så det tog ett tag för henne att lugna ner sig men sedan sov hon gott. Kanske för att hon minns att de övriga gångerna har jag fått kryckor ha ha ha... Ja ja, det ska nog gå bra idag, bara att ta fram den lilla sisu som jag har och ta en till Celsius lite senare, lite smärta har ingen dött av eller? ;)


 


Helgen som var spenderade jag lite på balkongen på lördagen, när jag vaknade var det riktigt soligt och på balkongen i solen hade jag +29. Intog givetvis min badenbaden och njöt av värmen, det gäller ju att ta vara på varje solstråle då vi har en lång och mörk vinter framför oss. Man ser att blommorna börjar vissna men de får vara kvar några dagar till i alla fall. Söndagen var grå och likaså är det idag, grått och regnigt så en passande dag för att göra lite hemma inomhus. Så soffan blir det i alla fall, sedan kommer jag att vara slut som artist ;)


 


Till lunch idag kommer det nog bli samma som i söndags, biffar och rårivna morötter :) Och till middag chorizo soppa, så jädra skönt att ha det klart i frysen så att det bara är att ta fram och kasta in i mikron :) Såg att de i veckan hade billig fläskytterfilé för medlemmar på COOP så du kommer nog de sista värdecheckarna från Nybergs Deli att gå åt :) Men de ska förvandlas till soppor och grytor och ger många färdiga portioner i frysen ;) Gäller att vara om och kring sig när man har liten peng att leva på efter alla räkningarna :) 

Jag har gått med i Svea Panelen för att dryga ut med lite extra pengar, där svarar man på undersökningar och tjänar mellan 2 till 20 kronor beroende på undersökning. När man vill kan man ta ut summan man tjänat in och den kommer omgående på kontot via Swish. Har man dock under 30 kronor så drar de 2 kronor i avgift för att betala ut. Är du sugen på lite extra pengar så gå in via denna länk och anmäl dig för jag vet att vissa månader kan en hundralapp i slutet av månaden göra stor skillnad när man har liten inkomst. https://sveapanelen.se/?r=P5KO4

Ett litet tips i alla välmening, är med i några andra paneler men där har jag fortfarande inte kunnat ta ut ett enda öre.


   


Nä, kanske att jag skulle ta tag i att "strippa av" Wilmas soffa och dammsuga allt ordentligt innan jag ska ner i tvättstugan. Hade ingen bokning före mig heller så att jag kan nog gå ner lite tidigare så blir jag klar snabbare :) Wilma kommer nog bli förvirrad när jag börjar och hon må ligga på min soffa men efter kommer ordningen bli återställd ;) Min och Wilmas soffa ha ha ha... Hon har dessutom den som är större och jag har den mindra där jag får ligga med benen på armstödet :)) Den man älskar ska man skämma bort, i alla fall när det gäller djur ;)


Hoppas att ni alla får en fin tisdag och att ni har bättre väder än här.


Tjillevippen 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards