Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 6 september 2023

Så var det lillelördag igen :)

Av Malin - 6 september 2023 08:48

Veckorna springer och åter är det onsdag, igår hade jag väldigt svårt med vad det var för dag när jag skulle ta min medicin så det är tur att det finns almanackor ;) 

Har precis pratat med min läkare, dessvärre bara min läkare månaden ut då hon ska vidare :( Tänk att när man får bra läkare så är det bara de som stannar tillfälligt. Hon förlängde sjukskrivningen och har även skrivit ut rosuvastatin då itt kolesterol är högt även om det hade sänkts lite. Sköldkörtelvärdet hade ökat lite så hon sa att det håller de koll på eftersom det kan vara att den återhämtar sig, håller tummarna för det :) 

 

Jag har funderingar just på detta att komma tillbaka, kuratorn sa att jag nog aldrig kommer tillbaka 100% till ett jobb utan att det blir nog ett deltidsjobb men det får ju som sagt framtiden visa, man vet aldrig ;) I alla fall så när jag börjar arbetsträna så blir det med 2 timmar till att börja med. Jag har pratat med AF och även läraren jag i huvudsak hjälpte och det låter positivt att jag kan börja där med arbetsträningen. Tänkte att det var ju där jag fick bättre mående sist och byggde upp mitt självförtroende och kände mig trygg så det känns som att det skulle vara en bra början till att komma ut igen. Nå, det kommer säkert att bli bra men det kommer samtidigt att ta tid och jag får lära mig att ha is i magen och att saker inte sker över en natt.

 

 

 

Jag har ju en längre tid funderat på press on naglar då jag gillar längre naglar men tycker att det är för dyrt att gå till nagelteknologen på min sjukpenning. Jag har däremot aldrig hittat naglar som jag gillat till 100% så i förra veckan hittade jag en 500-pack men naglar som man själv målar och "pimpar" :) Ser så fram emot att de kommer nu i veckan så att jag får sätta igång, ett lagomt pyssel för mig då jag gillar att designa naglar. Längre tillbaka gjorde jag egna gelénaglar men jag tycker att det är för tjorvigt att börja med och tar sådan tid. Alltid när man sitter med det kommer man på allt man ska göra eller så blir man kissnödig ha ha ha... Nä, press on nails tror jag passar mig bra och är ju bra mycket billigare. Lovat fixa även åt min väninna som jobbar som lokalvårdare men inte kan ha långa naglar på jobbet, kan ju även hon ha det de gånger hon vill vara extra fin. Kommer väl bilder framöver av det jag skapar :)

 

 

 

Igår blev det inga apelsinkakor som jag hade tänkt, efter att jag gjort köttfärsbiffarna så var jag totalt slut resten av dagen. Det låter säkert idiotiskt för någon som är fullt fungerande, att man blir trött av det lilla men det är så min kropp fungerar just nu. Det är tusan inte roligt och det är inte lätt att komma tillbaka men ingenting kommer gratis utan jag får kämpa varje j-a dag. Men idag har jag tagit fram smöret och efter Wilma vart ut på prommis så SKA jag få dem gjorda. Ska i alla fall göra smeten och grädda dem, doppa i choklad kan jag göra senare eller om jag känner/orkar för det direkt de har kallnat :) 

 

Nu ska jag i alla fall kamma till kalufsen, dra på lite kläder och gå ut med Wilma. Solen skiner lika vackert idag så när kakorna är gjorda ska jag, liksom igår, ta och sätta mig i min badenbaden på balkongen :) Hoppas att solen även skiner hos er och att ni får en riktigt fin lillelördag :)

 

Tjillevippen

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards