Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 14 september 2023

I morgon är det fredag :)

Av Malin - 14 september 2023 10:00

Och denna veckan innebär fredagen COOP.... Hoppas att de flesta handlat när vi far så att det är liiiiiite lugnt så att jag inte bara stressar igenom och glömmer att handla allt som jag har nedskrivet. Denna månad är min ekonomi lite ansträngd då jag i Luleå inhandlade sådana där "alltid hemma" saker så som talettrengöring, toaborste, diskborstar och annat av det slaget plus mat på WILLYS. Klarar mig dock men det är bra med lite extra pengar så har skrivit ut en check på 200:- från Norstatpanelen och det jag samlat ihop på Sveapanelen :)) Norstatpanelen värvar medlemmar 2 ggr/år så när deras värvningskampanj kommer nästa gång ska jag lägga in länken här om jag blir utvald. Dessa två är de som jag anser vara de bästa. Sedan har jag ännu kvar värdekupongerna från Nybergs Deli och just i veckan är deras fläskytterfilé billig :) Snacka om att ha tur ha ha ha... Gäller att vara om och kring sig när man bor själv och inte har den största inkomsten, a-kassa eller som mig, sjukpenning ;)


 

Har beskurit den då den har streckkoder ;) 


Min ork är som vanligt inte på topp, även om jag numera tycker mig sova fler timmar än tidigare. Känns som att denna veckan bara blåst förbi än så länge. Känner mig i alla fall duktig som fått dammsuget, tvättat och klätt Wilmas soffa med överdraget som jag beställde längre tillbaka. Det är ett herrans göra att ta av klädseln, tvätta den och få på den igen men nu är i alla fall hennes klar. Nu blir det lättare att tvätta enbart överdraget framöver. Har bokat tid i tvättstugan så att jag även kan fixa soffan jag använder. Låter roligt, min och Wilmas men det har liksom blivit så :) Hon har den stora och jag den mindre :) Hur som helst blev jag väldigt nöjd med slutresultatet då färgen på överdraget gick bra ihop med soffan. Wilma var skeptisk i början pga lukten men bara hon fick dit sin yllepläd och blommiga kudde så var hon nöjd :) 


   


Ork ja... Bakningen är i alla fall klar till min födelsedag, såååååå skönt att det bara är tårtan kvar och den gör jag ju dagen innan. Idag har jag som plan att göra småsaker som att vika in tvätt, diska, plocka bort sådant som lämnats framme osv, då blir det lättare i morgon att dammsuga. Ett jäkla planerande när jag ska göra något men det är liksom bättre att arbeta som gödselspridare och sprida ut det jag ska göra så känns det mindre jobbigt och jag blir inte lika trött. Det är i alla fall skönt då att det börjar bli lite svalare ute och tempen inne i lgh också går ner. 


På två veckor är det dags för mitt andra KBT samtal och efter ska jag även till min nuvarande läkare då hon snart ska sluta här i Kalix :( Det är så sjukt jobbigt att behöva dra upp allt om och om igen, detta är min 3:e läkare sedan mars månad. Tur att hon som jag går på KBT hos i alla fall blir kvar. Var in på 1177 och kikade vad hon antecknat efter mötet och här delar jag det med er så att ni förstår lite bättre hur jag egentligen mår. Inget jag skäms för, vi kan alla hamna här av en eller annan anledning och det är svårt att kontrollera när det realistiska tankarna inte går ihop med känslorna man har i bröstet. 2 gånger tidigare har jag fått panikångest och då trodde jag verkligen att de skulle hitta mig död i soffan eller på köksgolvet. Jag försökte ändå intala mig att hjärnan spelade mig ett spratt och att jag faktiskt fick bra med luft även om det kändes som att jag höll på att kvävas. Det är otroligt frustrerande. Även när jag är i kassan på COOP, blir det för mycket folk bakom i kön så lämnar jag den i stället och väntar till den är tömd. Otroligt glad att min västa vän Mari, som jag handlar med, har lärt sig att läsa av mig och hon ser direkt när jag blir stressad. 


   


Ja ja, man ska i alla fall utsätta sig och det kommer jag nog att göra med råge när vi ska på den stora Loppisen i Luleå i oktober :)) Jag har bara varit där 2 ggr tidigare för läääääääänge sedan men då sålde jag så jag hann ju inte titta runt själv så jag ser fram emot att åka dit. Visst kommer det att bli jobbigt men vem har sagt att det ska vara lätt att ta sig tillbaka? Hemma inom de fyra väggarna verkar allt möjligt och jag vet först när jag är i en situation hur jag reagerar :) Ja ja, jag SKA tillbaka, så är det bara, oavsett hur länge det tar. Jag ska inte låta mina idiotiska tankar hindra mig ;) 


Har ju lite att se fram emot, loppisen och sedan när mina två äldsta bröder med respektive kommer när jag fyller år :) Kenny & Åsa har jag inte träffat sedan pappas begravning, de åkte ju till sin lgh i Spanien efteråt och sedan de kom hem till Luleå i maj har de inte varit hit till Kalix något. Tommy & Karin är väl på sluttampen av agility säsongen så de kommer jag att kunna bjuda över på kaffe lite oftare och det är ju trevligt. Peter och Anna-Karin har jag inte träffat på länge heller och nu ska de flytta från Nykvarn till något ställe ca två mil från Skara. Vi sprids i vinden :) Peter och A-K kommer dock inte från Nykvarn för att fika ha ha ha ;)


Älskar givetvis mina bröder även om vi inte alltid stått varandra nära, alla äldre än mig och Tommy & Kenny fick alltid skydda mig när jag hade retat Peter och han flippade ut :)) Jag hade mina smeknamn på dem, Gurkan (Tommy), Tomaten (Kenny) och Pissenisse (Peter). Vet faktiskt inte varför jag kallade Peter för pissenisse :) Glad att jag har dem i alla fall även om vi nu inte ses alltför ofta. Här nedan är enda familjefotot på oss, taget när vi firade Peters 50-årsdag nere på kolonilotten :)


 

Kenny, Peter, Jag och Tommy.

Pappa Inge och mamma Vanja.


Nä, nu ska jag sluta uttråka er och ni som ändå orkat läsa mina ups and downs önskar jag en riktigt fin torsdag och jag hoppas att solen även skiner hos er. Nu ska både jag och Wilma få oss något i magen då vi inte ännu ätit, men prommis har vi alla fall varit på :) 


Tjillevippen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards