Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 20 september 2023

Onsdag morgon

Av Malin - 20 september 2023 09:07

Ja, så var onsdagen åter här och jag har precis fått i mig lite frukost efter att ha vart på en kortare prommis med Wilma i regnet. Nu har hon somnat gott på sin yllepläd och jag funderar på om jag ska göra något liknande en stund eller om jag ska ta tag i städningen på en gång. Fyller ju år på söndag så då min ork inte är på topp så tar jag lite varje dag i stället för att stressa skiten ur mig och sedan vara slut som artist. Igår fick jag äntligen dammtorkat min bokhylla, fattar inte vad jag tänkte på när jag införskaffade den. I den förra lägenheten hade jag ingen bokhylla och nog var det allt mycket enklare när det skulle städas. 


 


Jag fyller år på söndag men mina två äldsta bröder med fruar kommer på lördag förmiddag och sedan på kvällen kommer Mari & Carina för lite fest, var ju ett tag sedan. Passar därför rätt bra att ingen kommer just den dagen jag fyller år för då lär jag inte göra många knop ;) Min bror Tommy retade mig igår när jag sa att jag håller på att småstäda varje dag, "ja, så du slipper skämmas".... Han vet om min problematik även om den blivit bättre, att jag inte vill släppa in någon om det är minsta "stökigt" för i mina ögon är det stökigt bara om reklamen ligger på stolen i hallen. Så idag och i morgon tar jag dammtorkandet pö om pö och fredag dammsuger och vaskar jag golvet för att på kvällen fixa tårtan. Kommer på det sättet att bli en skön lördag när jag bara behöver tänka på att fixa mig, få fram fikat och umgås med familj och vänner. Försäker i alla fall öva mig på att göra saker i tid och inte stressa i sista minuten med allt och sedan knappt orka resten av dagen när folk kommer. Så har jag alltid gjort hittills men nu ska jag försöka ändra det.


I måndags var jag och Mari till soptippen, jag hade en del gamla skaft till moppar och en skurhink jag skulle kasta och även lite kuddar och kuddöverdrag. Var skönt att bli av med det då det bara tog plats för saker som används.

På vägen hem åkte vi förbi kyrkogården så jag passade på att tända ett ljus för mamma och pappa, så fint på graven nu när de vissna blommorna är borttagna och den vackra ljungen i stället lyser upp. 


 


Från det ena till något helt annat som jag funderat på sedan jag fick nya grannar. Kvinnan hade en handarbetsaffär när jag var ung och jobbade på skoaffären i samma hus. Hon var då tillsammans med en man som hade en annonstidning, han var därför in på skoaffären jag jobbade på varje vecka för kommande annons. Vid den tiden var jag mellan 25 till 26 år. Det var den tiden som jag och mina vänner sprang på krogen onsdag, fredag, lördag varje vecka och det var liksom aldrig frågan OM man skulle ut utan i stället hos vem man skulle ha förfesten.

I alla fall så var hennes man ute ibland och stoppade ofta mig, full och äcklig stötte han på mig. Vet att jag funderade hur hon som var så trevlig kunde hålla ihop med ett sådant praktarsle. I samma byggnad fanns även en urmakare och klockaffär. Hos dem kunde jag gå in och fick se i sista Swatch katalogen och sedan tog de hem den klockan jag fastnade för. Detta tog dock slut efter en kväll på krogen när mannen viskade i mitt öra "gud, vad jag vill ha dig lilla vän"... Usch... Företagarna, de äldre, var riktigt äckliga och hur i allsin dar kunde de ens tro att jag skulle vara intresserad eller dum nog att utnyttja. Jag hoppas verkligen att detta har blivit bättre men jag tvivlar på det när man ser att männen i ens ålder ska ha unga tjejer när de separerar eller skiljer sig. 

Det var verkligen ett sidosprång med ett helt annat ämne ha ha ha.... ;)


 


Funderat en del på sista tiden på detta med förhållanden och hur svårt det verkligen är att träffa någon. Jag har testat med dejting grupper på Fejjan, Badoo, Happy Pancake osv osv... Övervägande delen av männen är ute efter en kk eller så är de redan i ett förhållande och vill fula sig på sidan om. Får man kontakt med någon som man en tid chattar med och ser att man har en del gemensamt med så slutar de helt plötsligt svara eller så söker de bara efter någon bättre och bättre och ser inte var det leder. 

Ofta när det är någon som man verkligen gillar så bor de på andra sidan landet typ och då ska ju allt gå så fort. Jag skulle vilja träffa någon som bor på ett rimligt avstånd så att man kan dejta ett tag och verkligen lära känna varandra. Vill nog inte heller flytta ihop just nu för jag tycker att jag har det rätt bra i min lägenhet men som sagt, saknar någon att dela både små och stora saker i livet med. 

Gå ut på krogen säger många men hur gör man när man bor på en ort där det enbart satsas på de unga??? Det arrangeras ingenting för oss "medelålders" om man nu inte vill ragga på PRO dans. Sedan vet jag inte om det är så mycket bättre att träffas irl, gjorde ju det med Carlos och han ljög ju sig blå i ansiktet och snyltade på mig i 3 år. Vilket sätt som är det rätta går inte att säga, det beror helt enkelt på om personen är ärlig eller en lögnare.

Ja ja, det löser sig nog eller så slutar jag som en gammal katt tant ;)


 


En massa tankar som surrar i huvudet på mig idag tydligen och mycket om förhållanden :) Nåja, så blir det ibland. Nu ska jag i alla fall inte lägga mig och vila utan ta tag i lite städning innan jag blir alltför trött. Vädret är i alla fall passande för att småstäda och det ser ut att fortsätta regna hela dagen.

Hoppas att ni alla mår bra och att ni får hålla er friska i förkylningstider.


Tjillevippen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards