Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 28 september 2023

Dricker man inte kaffe så...

Av Malin - 28 september 2023 07:57

Ja, dricker man inte kaffe så är Celsius bra, får igång mig efter sömnlösa nätter eller... Inte helt sömnlösa men alldeles för få timmar. Visst hade jag kunnat sova än men kl 6 var jag ut med Wilma och nu väntar jag bara på att få fixa till mig till jag ska till läkaren. Hade egentligen snart varit på väg på KBT men den blev igår inställd då hon skulle på ett möte så den ska bokas om. Jag som så hade sett fram emot detta men men, det blir en annan dag då. 

Direkt jag ska någonstans så sover jag knappt, jag är sjukt trött men kroppen kan liksom inte slappna av. Det spelar ingen roll om det är något "spännande" eller bara måsten. 


Igår var jag till frissan så idag känner jag mig extra nöjd, måste bara fixa till det efter jag tvillat runt i sängen i natt ha ha ha... Så skönt att ha sidorna rakade igen, så mycket lättare när man ska fixa håret. Halva huvudet blev grålila och halva rosaorange :) Är ju ingen hejjare på selfies men ska fårsöka få till ett bättre foto lite senare ;) 


   


När jag var klar hos frissan strosade jag ner mot COOP då min kyl och frys typ ekar när man öppnar dem ;) Ju närmare jag kom så började oron krypa på, fullt med folk och denna gången ensam utan min väninna som annars är mitt stöd. Försökte ringa henne men inget svar, gick in, tog av jackan och satte igång när hon ringde upp. Så skönt att bara prata en stund så jag fick annat att tänka på. Det var inte roligt men det är väl aldrig handla om jag tänker efter. Försökte ta det i min takt och gå där det var mindre folk och i kassan försökte jag slappna av, gick rätt ok ändå även om jag bara ville ut. Nå, vem har sagt att det ska vara lätt att komma tillbaka? Ingen, bara att utmana sig själv oavsett hur jobbigt det är för ingenting blir bättre av att stänga in sig hemma. 


 


När jag fyllde år helgen som var så gav min snälla moster en slant åt mig så nu har jag beställt gardiner till köket och vardagsrummet plus ett nytt duschdraperi då det jag har nu är ca 15 år och trots att man tvättar det ser ut solkigt längst ner. För just över 1000:- så får jag uppfräschat hemma, ska bli så roligt när jag fått upp allt. Har länge sett på gardiner men här i Sverige kostar de ju massor, om man inte är händig och kan sy själv vilket inte jag är ;) Denna gången beställde jag från Shein, cerisa till köket så att de går ihop med mattan och dimgröna till vardagsrummet, totalt 6 gardinlängder, och ett lugnande draperi till badrummet. 


     


Jag "unnade" mig också att beställa press on naglar av en tjej i Göteborg, jag brukade ju gå till nagelteknologen tidigare men det drar iväg ekonomiskt så detta känns som ett bättre alternativ när man kan använda dem flera gånger, bra mycket billigare... Flera tusenlappar per år faktiskt :)) 


   


Även om man inte är ut i svängen så är det roligt att få känna sig lite fin, man mår ju i alla fall bättre än om man totalt säckar ihop och skiter i hur man ser ut. Ska idag komma ihåg att väga mig på HC då batterierna är slut i vågen här hemma och jag inte kommit ihåg att köpa nya. Har inte vägt mig sedan slutet av juli så ganska exakt 2 månader och då hade jag totalt gått ner 25 kg så ska bli roligt att se om det hänt något sedan dess med vikten. Visst, jag har fått på mig de minsta jeansen så något har ju hänt men roligt att även se en siffra ;)


Nu ska jag ta och vila ett litet tag, 2 timmar till jag ska iväg så har ju gott om tid än och att fixa till mig tar väl typ 20 minuter :) Hoppas att ni får vara friska i förkylningstiderna och att solen även skiner hos er.


Tjillevippen


 
 
Tess

Tess

28 september 2023 13:35

Jag har provat celsius men de har aldrig varit min grej :D Jag älskar kaffe, har redan fått i mig två koppar. Jag å andra sidan sov såååå gott men tar två sömntabletter också just pga mitt mående och för att jag konstant annars sover dåligt, drömmer hemska drömmar, har ångest svår depression mm. Men nu inatt sov jag förjävlart bra alltså :D ❤️❤️ Kraaam på dig fina du

http://https://blondina.se

Malin

1 oktober 2023 10:14

Vad skönt att du fick sova, jag har testat olika receptbelagda sömnmediciner men får sådana mardrömmar av dem. Börjar i alla fall bli bättre men ibland går det ett steg bakåt ;) Vi låter rätt lika, är själv deprimerad och har u tvecklat social ångest som jag nu får KBT för. Jag SKA bli bättre så är det bara, jag kanske inte kommer tillbaka till 100% men vill ju ut bland folk utan att skaka och svettas ;)
Kaffe har jag bara i vissa bakverk ha ha ha... Men det luktar i alla fall gott. Celsius med smak av passion och mango är den enda som jag verkligen gillar och bra att det finns.
Hoppas att du har en riktigt fin helg, många varma kramar från mig till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards