Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 13 november 2023

På väg att....

Av Malin - 13 november 2023 08:37

På väg att bli bättre men inte har jag gjort många knop i helgen, har mest legat förutom när jag kort vart ut med Wilma och de gångerna har den kalla friska luften känts bra. Mina grannar måste tro att jag lever i duschen då jag typ spolar kokhett för att det ska bildas ånga och när badrummet är som en ångbastu ställer jag mig i en varm dusch, allt för att få öppnat luftvägarna och få ut allt skit genom att snyta och spotta ;) Låter inte fräscht men skiten måste ju ut om man ska tillfriskna och nog har det hjälpt, nu kan jag ju andas liiiiite genom näsan och har sedan igår eftermiddag inte gjort mycket annat än sovit. Många tänker nog att jag inte har hört talas om nässpray ha ha ha.... Jodå men i unga dagar användes det för ofta så nu har det motsatt verkan så det skippar jag men många muggar med ngefärste har det blivit och det gör att jag slipper få halsont i alla fall. Har om dagarna i alla fall legat på soffan för att inte Wilma ska känna sig så ensam och då har det ju varit bra att det har visats skidskytte och igår var det repris av ett av mina favvo program "retrobutiken" på Kunskapskanalen. 


 


Var i morse ut med Wilma vid 7, la mig ett tag och steg sedan upp och kokade ett ägg till frukost. Man känner sig inte direkt sugen på något när inte smaklökarna är 100% än. Visst är jag lite vissen än men ska idag i alla fall försöka få dammsuget för nu sveper de blå ylletussarna från Wilmas yllepläd omkring både här och där i lägenheten :) 


Igår var det fars dag, andra utan pappa närvarande, känns så fruktansvärt tomt utan honom. Han saknas alltid men speciellt vid fars dag och andra högtider. Hoppas att han och mamma har det bra på andra sidan tillsammans och får vara friska från cancern och alla annan skit. På fotot under är det mamma till vänster givetvis ;) och på det högra fotot är det pappa i mitten. När de var unga och fann varandra.


 


Undrar om jag någonsin kommer att träffa någon ny man i mitt liv, känns inte så i alla fall för de jag hittills råkat på har bara varit fulla av lögner och otrohet. Just nu känns det inte heller så viktigt då jag fokuserar på att börja må bättre och på min hälsa. Måste nog dessutom först lära mig att älska mig själv för just nu har jag liksom bara kommit så långt att jag accepterar mig själv och mitt utseende. Dessutom har ju Facebook redan svaret, Malin kommer fortsätta att vara singel i flera år ha ha ha ;) Skämt å sido, förutom min hälsa och mitt psykiska mående så har jag det ändå rätt bra med min fyrbenta vapendragare Wilma vid min sida :) 


 


Nä, nu får jag sluta svamla och ta tag i dagens enda göromål, dammsugningen :) Sedan ska jag vila ett tag innan Wilma ska ut igen och efter ha mat. Sedan är det ju Hem till gården :)) Fattar inte att jag fastnat i den serien ha ha ha... Men avsnitten slutar ju alltid med något så att man måste se nästa, nå man måste få se något lättsamt ibland och i kväll blir det ju mer allvarligt med Allt för Sverige :) 

Hoppas verkligen att ni alla får vara friska i dessa förkylnings och covid tider, sköt om er och få en underbar start på denna nya veckan.


Tjillevippen


 
 
Annika

Annika

13 november 2023 11:08

Nä men stackare!!! Här har sonen haft nästan 40 i temp ont i halsen och ont i kroppen. Än har jag klarat mig. Dammsugning väntar hör också. Kram och ha en bra dag!!!

http://Dumleflickan

Malin

14 november 2023 19:15

Tack :) Men stackars din son då, halsont har jag klarat mig ifrån då jag dricker ingefärste flera gånger om dagen men nu har hostan kommit i stället. Ja ja, det blir nog bra. Dammsugningen har ännu inte blivit av ha ha ha.... Fy för mig ;) Hoppas att du också haft en fin dag och får en fortsatt fin vecka, många varma kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards