Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 17 november 2023

Bra start på fredagen

Av Malin - 17 november 2023 09:34

Ja, jag är glad då vågen visar att jag totalt gått ner 36 kilo nu :) Sakta sakta går det åt rätt håll och jag är nöjd med det, behöver inte rasa snabbt. 

Vart ut med Wilma men det gick fort då hon tyckte det var kallt och jag hade väl inte direkt något emot att komma in i värmen jag heller om jag ska vara ärlig ;) Att man inte lär hundarna att gå på låda ha ha ha... 

Har nu satt in en karré i ugnen så att jag får något gott till fredagsmiddag, var erbjudande på det så glad blev jag igår när vi var och handlade. Inte fett på kontot nu så gäller att hitta billigare mat, tur i alla fall att jag inte äter lika stora portioner som tidigare för då räcker ju maten längre ;) 


 


Nu medan karrén gottar till sig i ugnen ska jag göra något mindre roligt men det gäller att ta tillfället i akt då det är förmiddag och jag har lite ork kvar... Städa badrummet... Är aldrig roligt men ett måste, glashyllorna syns dammet fort på och hur mycket dammar man inte från kläderna när man är in där. Blir ordentligt skurande och till slut spolas talettstol, handfat och golv. Väggar och tak tog jag tidigare när jag var tipp topp :) 

Tänk detta med städning, hur man liksom ärver det av sin mamma. Hon var riktigt pedant och jag kan aldrig erinra mig om att vi någonsin hade stökigt eller smutsigt hemma. Hon städade och skurade hela tiden och varje fredag kommer jag ihåg att jag fick krypa runt, då jag var minst, och dammtorka listerna i hela huset :) Leka fick jag inte göra på fredagar innan mitt rum var städat. Inget ont i det hela, barn kan hjälpa till och speciellt städa sitt eget rum MEN detta har följt mig i vuxen ålder så när jag har mått som dåligast och inte orkat städa har jag knappt vågat bjuda hem någon och när jag gjort det så har jag haft olika städscheman beroende på vem det är som har kommit då jag vet hur de rör sig hos mig. Helt jäkla sjukt men nu börjar jag bli bättre på att släppa in främmande även om det är disk i diskhon eller reklam ligger på hallstolen, tidigare var det otänkbart. Vi har alla vårat att jobba med, det är tydligt.


Men nu ska jag i alla fall ta och gå i badrummet :) Hoppas att ni alla får en fortsatt fin fredag och helg.


Tjillevippen


 
 
Annika

Annika

17 november 2023 12:35

Låter trevligt med ett nystädat badrum… måste ta tag i det också, dock inte idag… kram 🥰

http://Dumleflickan

Malin

17 november 2023 17:27

Ja, det blir ju dammigt så fort där inne :( Samma med sovrummet där man viftar med lakan och kläder. Hoppas att du får en fin helg, kramar tillbaka :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards