Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 21 november 2023

Så börjar bakandet....

Av Malin - 21 november 2023 11:55

Yes, nu ska frysen åter fyllas med lite hembakt till jul och nyår :) Jag börjar som vanligt med en sort per dag, de dagar jag har ork och idag startade jag enkelt med choklad/kaffe bollar som rullats i polkagris strössel. Vet ju att när jag börjar att jobbträna så kommer rakt orken inte att finnas de dagar jag varit där :) Så börjar jag nu lär jag väl ha några sorter i frysen i alla fall, funderar även på om jag till julklapp ska baka lite åt min bror och hans fru som jag har kommit närmare efter pappas bortgång. Blir ju en lite mer personlig julklapp på det viset tänkte jag. 

Såg idag att ICA hade ett bokningstips på saffran så jag högg på den och beställde en förpackning, 10 påsar använder ju inte jag men då kan jag och Mari dela på förpackningen så blir det ju billigare för oss båda :) ICA Näsbyn har sista tiden haft mycket bra beställningserbjudanden men jag har bara nappat på denna och Kalix löjromen.


 


Idag när jag vaknade var det -25 ute brrrrrr....... Vill lova att Wilma hade bråttom hem efter hon hade gjort morgontoaletten och jag förstår ju henne :) När det är vinter och kallt får jag anpassa prommisarna med henne eftersom hon blåvägrar täcke. Jag har testat redan när hon var liten valp och även senare men när ett täcke kommer på så går hon så exemplariskt, till och med så exemplariskt att hon struntar i att göra av sig :) Slutade plåga henne och började anpassa promenaderna i stället efter kylan.När vi sedan kommer in är hon snabb att inta sin yllepläd på soffan :) 


 


I morse när jag steg upp vid 5 för att gå på hemlighuset så hade jag fått brev från röntgen, trodde att det skulle ta längre tid efter jag pratade med dem men den 19:e december får jag komma dit för ultraljud av sköldkörteln. Ska bli skönt att få det gjort så att läkarna kan ta nästa steg vilket jag hoppas enbart blir medicinering. Hon jag går på KBT hos sa att det första man gör när man misstänker att någon är deprimerad är att kolla upp sköldkörteln eftersom många symptomer är lika. Detta gjordes först i år av en at-läkare till att börja med, inte när jag gick på antidepressiva för 7 år sedan så jag är verkligen glad att någon uppmärksammade detta. Nu håller jag tummarna för enbart medicinering OCH att jag kan börja trappa ner och sedan sluta med antidepressiva. 


 


Nu ska denna tant se Hem till gården och sedan dammsuga lite innan vi ska ut igen i kylan, solen skiner i alla fall som den typ alltid gör när det är kallt ;) Önskar bara att den skulle värma lite också ;)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards