Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 7 december 2023

Av Malin - 7 december 2023 07:18

Ja så var torsdagen här så med andra ord så är min arbetsvecka över på ca 5 timmar :) Ska jag på vägen hem gå in på ICA för att skicka ett paket med mina vintage Ray Ban som en kille köpt av mig. Har varit mycket planerande i mitt huvud för hur jag ska göra och hur jag ska gå. Jag vet ju att det bara är jag själv som stressar upp mig men jag har ju liksom i flera år gått bakvägarna för att så få som möjligt ska se mig så detta blir en liten utmaning ;) Men det ska gå.


 

Bye Bye!!!


Igår var jag riktigt trötter när jag kom hem, tog bara något att äta och var ut med Wilma, sedan sov jag i över 2 timmar på soffan. Sånt som annars är så lätt blir så otroligt jobbigt för huvudet när man inte mår bra, satt med 4 elever, en i taget, och pratade med dem då det är det som många behöver och det gjorde mig jättetrött. Den klassen ska idag till Kulturskolan så jag ska vara i en annan och där blir det också att hjälpa till med att läsa och prata. Nå, det ska gå bra, jag trivs med det jag får göra så lite trött kan jag allt få bli men hemmet kommer ju lite efter ;) Men blir ledig en dag extra då lärarna ska ha någon typ av studiedag på måndag så jag ska nog allt hinna komma ifatt med det som ska göras hemma. Inte så att det ser ut som en rövarkula men köksbordet har mycket hamnat på ha ha ha... Nackdelen med stora bord ;)

I söndags när det var första advent så var däremot mitt köksbord väldigt fint och städat så jag vet inte riktigt vad som har hänt under denna veckan :) 


 


Ska snart klä på mig och strosa till skolan, var varmare ute men då börjar det direkt blåsa riktigt isande vindar :( Blir till att dra på mössan och bara med lite vatten rufsa till håret när jag kommer fram, bra att ha mohawk så är det lättfixat. Glad att jag har åtminstone 3 tröjor som passar min nya storlek så att jag inte ser ut som att jag klär mig i säck. Beställde i veckan en till tröja då det var gratis frakt när man beställde för över 99:- och denna kostade 157:-. Så glad att jag hittat en butik med massor av fina kläder för även om jag är 55 så vill jag absolut inte tanta ner mig, Finns liksom ingen anledning till det, man är inte äldre än vad man gör sig lär någon klok ha sagt.


   


Nu ska jag ta mig i kragen och göra mig i ordning, gillar inte att stressa så även om jag ska gå först på ca 40 minuter så vill jag göra mig i ordning och sedan bara chilla ett tag innan jag ska iväg. Någon mer som hatar att stressa? ;)

Hoppas att ni nu får en fin dag och att det inte blåser hos er.


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards