Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 9 december 2023

Pepparkakans Dag

Av Malin - 9 december 2023 18:13

Yes, idag är det pepparkakans dag, är det någon som har passat på att knapra i sig några pepparkakor eller kanske till och med ställt sig och bakat dem :) Funderar själv att i morgon köpa lite deg för att baka stora hjärtan som ska hängas upp, fick formen efter min mamma när hon gick bort då pappa inte bakade :) Tänkte att till dem kan det vara perfekt med köpesdeg, annars bakar jag inte pepparkakor själv utan köper Kung Oscars som jag tycker är godast. Enda gången jag dricker mjölk är just vid jul när jag doppar pepparkakor i den, då är det riktigt gott med iskall mjölk :) 


 


Själv har jag som sagt varken ätit eller bakat pepparkakor men igår inhandlade jag chorizo så idag blev det tillagat 5 liter chorizo soppa igen :) Min favoritsoppa men det behöver jag nog inte påpeka utan de som kanske kikat in här ibland har nog märkt det ha ha ha... Köpte även vita bönor för att göra en annan soppa men löken tog slut så det får bli till veckan, tog i stället ena burken och blandade med köttfärssås som jag tillagat tidigare och det blev riktigt gott. När man inte äter kolhydrater så får man hitta på annat, min pasta på konjakmjölk och havrefiber var slut så det fick i stället bli vita bönor. Mättade bra. 


Annars har jag inte gjort mycket idag, fått upp lite julpynt bara. Tänkte att jag kan gott ta det lite lugnt och inte stressa när jag ändå blir hemma även måndag. Funderar på att då boka tvättstugan för att tvätta lakan och överdragen till sofforna, eller kanske att jag tar överdragen lite närmare julhelgen så hinner inte Wilma slibba på dem ;) 

I morgon måste jag i alla fall ta och låna spaden nerifrån gården, har idag kommit bra med snö och drivit så min balkong måste skottas. Tror även att jag ska ta in lyktan jag har ute då den bara fylls med snö ;) Sådana här dagar när det kommer bra med snö och driver så är jag glad att jag inte har bil att sopa av och parkering att skotta. Räcker att jag och Wilma må ut på prommisar, idag hade hon dock bråttom hem då det åter igen var riktigt isande blåst. Inte för att jag säger emot henne ;) Har en klok hund.


     


Lite lätt trött är jag så det kanske blir till att somna framför James Bond.... Var upp på hemlighuset vid 3.30 och när jag lade mig kikade jag in på Badoo en sväng. Tog en kille från en by här utanför kontakt, det ledde till att vi pratade på telefon till klockan nästan var 8 på morgonen. Vi hade supertrevligt samtal och allt flöt på men det var inte populärt att jag inte hade tänkt komma till honom direkt utan då lades luren på ha ha ha... Varför ska en del ha det typ "my way or the highway"? Jag sa ju att söndag och måndag är jag hemma och sedan, varför skulle jag bara kasta allt jag har och fara till någon random man som jag inte känner. Ibland kan man undra om det står "lättlurad" med någon skrift som bara män ser i pannan på en ;) Jag är inte heller desperat utan klarar mig rätt bra själv men det skulle onekligen vara roligt att dejta en man, någon att dela de små sakerna med, någon som frågar hur man mår och hur dagen har varit. Satsar inte på att flytta ihop med någon heller, jag har det rätt bra och det är skönt med ensamtid men som sagt, bara någon som älskar en för den man är och som är ärlig och rak i sin kommunikation. Ja ja, det kommer väl, om inte blir jag väl en gammal tant med lägenheten full av katter, pelargoner i fönstren och som intar risifrutti som lunch ;)


 


Nä, nu ska jag dra mig till soffan med Wilma, disken är bortgjord så det känns skönt. Ut med henne även på ett tag så hon klarar sig ifall att jag somnar framför tv´n :) Ha en fortsatt fin lördag.


Tjillevippen





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards